کتاب معجزه توجه آگاهی

The Miracle of Mindfulness
کد کتاب : 63040
مترجم :

شابک : 978-6226420693
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب معجزه توجه آگاهی اثر تیچ نات هان

در این کتاب "معجزه توجه آگاهی" ، استاد ذن، تیچ نات هان، حکایات جالب و تمرین های عملی را به عنوان ابزاری برای یادگیری مهارت های تمرکز حواس ارائه می دهد - بیدار بودن و کاملا آگاه بودن. از شستن ظروف گرفته تا پاسخ دادن به تلفن و پوست کندن پرتقال، او به ما یادآوری می‌کند که هر لحظه فرصتی برای تلاش برای درک خود و آرامش بیشتر وجود دارد.

"تیچ نات هان" یک استاد ذن بودایی ویتنامی، شاعر و فعال صلح و یکی از معتبرترین و تأثیرگذارترین معلمان معنوی در جهان بود. او در سال 1926 به دنیا آمد و در شانزده سالگی یک راهب بودایی ذن شد. کار او برای صلح و آشتی در طول جنگ در ویتنام، دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور را بر آن داشت تا او را برای جایزه صلح نوبل در سال 1967 نامزد کند. در ویتنام، تیچ نات هان دانشگاه بودایی Van Hanh و مدرسه جوانان برای خدمات اجتماعی را تأسیس کرد گروهی از کارگران صلح بودایی او که در نتیجه تلاش خود برای صلح تبعید شده بودند درآنجا جا داد. به تلاش های بشردوستانه خود ادامه داد و مردم پناهنده را نجات داد و به اسکان پناهندگان کمک کرد. در سال 1982 او Plum Village ، بزرگترین صومعه بودایی در اروپا را تأسیس کرد،. کتاب های او بیش از چهل زبان و میلیون ها نسخه در سراسر جهان فروخته شده است.

کتاب معجزه توجه آگاهی

تیچ نات هان
تیچ نات هان، نویسنده، شاعر، پژوهشگر نامدار جهانی و راهب بودایی ذن، در اجتماعی رهبانی که در فرانسه بنیان نهاده زندگی می کند. وی که نویسنده کتاب پرفروش نیویورک تایمز به نام خشم، اثر کلاسیک معجزه تمرکز حواس، و کتاب های بی شمار دیگری است، کارگاه های عمومی در سراسر جهان برگزار می کند و عزلتگاه های برقراری صلح با کهنه سربازان را هدایت می کند. وی در سال ۱۹۶۷ نامزد جایزه صلح نوبل شد.رهبر معنوی بوداییان
نکوداشت های کتاب معجزه توجه آگاهی
Thich Nhat Hanh's ideas for peace, if applied, would build a monument to ecumenism, to world brotherhood, to humanity.
ایده های این نویسند برای صلح، اگر به کار گرفته شوند، بنای یادبودی برای جهان گرایی، برادری جهانی و بشریت خواهند ساخت.
Martin Luther King, Jr.

He has immense presence and both personal and Buddhist authority.
او دارای حضور گسترده و اقتدار شخصی و بودایی است.
Practice of Zen in the West

قسمت هایی از کتاب معجزه توجه آگاهی (لذت متن)
هر روز و هر ساعت، شخص باید توجه آ گاهی را تمرین کند. گفتنش آسان است، اما انجامش نه. برای همین، به کسانی که به جلسه های مراقبه می آیند پیشنهاد می کنم سخت تلاش کنند یک روز در هفته را کاملا وقف تمرین های توجه آ گاهی کنند. در اصل، هر روز باید آن روز باشد، و هر ساعت، آن ساعت. اما حقیقت این است که تعداد کمی از ما به این نقطه می رسیم. خیال می کنیم خانواده مان، محل کار و جامعه تمام وقت ما را به یغما برده اند. بنابراین، توصیه می کنم همه یک روز در هفته را کنار بگذارند. شاید پنجشنبه مناسب باشد. ا گر پنجشنبه مناسب است، این روز باید کاملا متعلق به شما باشد؛ روزی که صاحب اختیار تمام آن هستید. بنابراین، پنجشنبه اهرمی خواهد بود که شما را بلند می کند تا به تمرین توجه آ گاهی عادت کنید. هرکسی که در بنیاد صلح یا خدمات اجتماعی کار می کند، صرف نظر از اینکه چقدر کارش مهم است، حق دارد چنین روزی داشته باشد. بدون این روز، خیلی زود خود را در زندگی سرشار از نگرانی و فعالیت گم می کنیم و وا کنش هایمان روزبه روز بی فایده تر خواهد شد. هر روزی می تواند روز توجه آ گاهی شما باشد. برای مقرر کردن روز توجه آ گاهی، راهی پیدا کنید که آن را از همان لحظۀ بیدار شدن به شما یادآوری کند. می توانید چیزی از سقف یا دیوار آویزان کنید، کاغذی که روی آن نوشته اید «توجه آ گاهی» یا یک شاخۀ درخت کاج - هرچیزی که وقتی چشمانتان را باز می کنید و آن را می بینید به شما بگوید امروز روز توجه آ گاهی است. امروز روز شماست. یادآوری آن شاید لبخندی به لب شما بیاورد که تأیید می کند شما در توجه آ گاهی کامل هستید، لبخندی که آن توجه آ گاهی کامل را تقویت می کند.