کتاب بیلی باتگیت

Billy Bathgate : a novel
کد کتاب : 6314
مترجم :
شابک : 978-9644310782
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 454
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

بیلی بتگیت
Billy Bathgate
کد کتاب : 378
مترجم :
شابک : 978-600-119-848-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 372
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

بیلی باتگیت
Billy Bathgate
کد کتاب : 70069
مترجم :
شابک : 978-6008582250
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 388
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بیلی بتگیت اثر ادگار لارنس دکتروف

در دهه ی 1930 در نیوورک، پسری پانزده ساله و ترک تحصیل کرده به نام رمان بیلی بتگیت مورد توجه داچ شولتس، گانگستری بدنام و پرنفوذ، قرار می گیرد و وارد دنیایی از کارهای غیرقانونی و بزهکارانه می شود. پدر بیلی، مردی یهودی بود که مدت ها پیش، او و مادر نیمه دیوانه‎ی ایرلندی اش را ترک گفت و حالا بیلی-پس از پشت سر گذاشتن دورانی سخت-به سرعت شیفته ی دنیای آکنده از پول، شهوت و قدرت شولتس شده است. بیلی در این دنیای جدید، با زورگیری، خشونت و قتل هم روبه رو می شود اما خطرناک ترین تهدید برای او، درگیری در رابطه ای عاشقانه با نامزد شولتس است. داستان توسط خود بیلی روایت می شود و افکار و احساسات این شخصیت دوست داشتنی باعث به وجود آمدن یکی از باورپذیرترین و جذاب ترین آثار ادگار لارنس دکتروف شده است. دکتروف با تلفیق اسطوره شناسی و تاریخ، به روابط عاطفی و شخصی گانگسترها و خلافکاران سازمان یافته پرداخته و اثری را به وجود آورده است که پس از گذشت سال ها، هنوز هم ذهن مخاطبین را کاملا درگیر خود می سازد.

کتاب بیلی بتگیت


ویژگی های کتاب بیلی بتگیت

برنده ی جایزه ی پن/فاکنر سال 1990

برنده ی جایزه ی حلقه ی منتقدین کتاب آمریکا سال 1989

فیلمی با همین عنوان، براساس این کتاب در سال 1991 ساخته شده است.

ادگار لارنس دکتروف
ادگار لورنس دکتروف در ۶ ژانویه ی ۱۹۳۱ در برانکس نیویورک به دنیا آمد. مادرش «رز» و پدرش «دیوید ریچارد» نسل دوم مهاجران یهودی روس بودند. آنها بر اساس نام ادگار آلن پو، نام پسرشان را ادگار گذاشتند. دکتروف به کالج کنیون در اوهایو رفت و فلسفه خواند. پس از آن به نیروی زمینی ایالات متحده ی آمریکا پیوست و به عنوان سرجوخه در سال های ۱۹۴۴–۱۹۴۵ در آلمان تحت اشغال متفقین خدمت کرد.پس از بازگشت از جنگ به نیویورک در یک شرکت فیلم سازی به عنوان خواننده و ارزیاب فیلم نامه مشغول به کار شد و به علت این که ...
نکوداشت های کتاب بیلی بتگیت
Riveting . . . mesmerizing . . . unforgettable.
جذاب، مسحورکننده و فراموش نشدنی.
Time Time

Enthralling.
حیرت انگیز.
Los Angeles Times Los Angeles Times

Packed with complex and beautiful scenes, filled with grime and color.
سرشار از صحنه های پیچیده و زیبا، پر از طرح و رنگ.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب بیلی بتگیت (لذت متن)
قایق که به حوضچه وارد شد دو اتومبیل با موتور روشن زیر باران منتظر بودند. من گوش به فرمان بودم، اما آقای شولتس دختر را که نامش لولا نبود در عقب اتومبیل اول چپاند و کنار او نشست و در را با صدا بست و من مستاصل دنبال «ایروینگ» به طرف اتومبیل دوم راه افتادم و بعد از او سوار شدم. از بخت خوش من اتومبیل یک ترک داشت. به عقب که نگاه کردم سه تا هیکل دیدم که شانه به شانه نشسته بودند. ایروینگ با اورکت و کلاه شاپو، مثل بقیه که به بیرون زل زده بودند، با نگاه و از بالای سر راننده و مرد بغل دستش اتومبیل جلو را دنبال می کرد.

به من می گفت کسب جنایت مثل هر کسب دیگری باید صاحبش مدام بالای سرش باشد تا امورش بگردد، چون که هیچ کس مثل صاحب کار دلش برای کار نسوخته، وظیفه اوست که جریان سود را برقرار کند، همه افراد را روی پنجه پاشان نگه دارد.

ساندویچ شدن بین این آدم های مسلح دست به یراق حال خوشایندی نبود. دلم می خواست جلوی چشم آقای شولتس باشم یا به حال خود رها شوم مثلا در «خیابان سوم ای ال»، تنها در یک واگن و خواندن تبلیغات در سوسوی لامپ ها وقتی که واگن تلک تلک خیابان ها را تا آخر «برانکس» می پیمود.