کتاب درس گفتاری در باب فلسفه سیاسی کانت

Lectures on Kant's Political Philosophy
کد کتاب : 63283
مترجم : سعید حاج رشیدیان
شابک : 978-6226719971
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب درس گفتاری در باب فلسفه سیاسی کانت اثر هانا آرنت

درس‌گفتارهای هانا آرنت از فلسفه سیاسی امانوئل کانت، سفری فریبنده را در میان پیچیدگی‌های اندیشه سیاسی و عاملیت انسانی ارائه می‌دهد. آرنت در کتاب خود به طرز ماهرانه‌ای ایده‌های کانت را تشریح می‌کند و ارتباط آن‌ها را با مناظر سیاسی معاصر روشن می‌کند. آرنت از طریق دریچه‌ای که زمینه تاریخی را با تحلیل فلسفی ترکیب می‌کند، روایتی را می‌بافد که نه تنها ایده‌های کانت را روشن می‌کند، بلکه بر اهمیت آن‌ها برای درک چالش‌ها و امکانات زمان خود تأکید می‌کند.
کتاب با غوطه‌ور شدن خوانندگان در چشم‌انداز فکری فلسفه سیاسی کانت آغاز می‌شود و مروری جامع از مفاهیم کلیدی او ارائه می‌دهد. آرنت در میان ایده‌های پیچیده کانت حرکت می‌کند و آن‌ها را هم برای محققان باتجربه و هم برای تازه‌واردان فلسفه سیاسی در دسترس قرار می‌دهد. او در مفاهیم کانت از آزادی، خودمختاری و نقش عقل در شکل دادن به نهادهای سیاسی می‌کاود و به خوانندگان درک عمیقی از مبانی اندیشه سیاسی او ارائه می‌دهد.
موضوع اصلی که آرنت به بررسی آن می‌پردازد، تأکید کانت بر مفهوم عقل عمومی است. او توضیح می‌دهد که کانت چگونه جامعه‌ای را تصور می‌کرد که در آن افراد درگیر گفتمان عقلانی برای ایجاد هنجارها و قوانین به طور جمعی هستند. تفسیر آرنت در مورد این جنبه غنای فکری ایده های کانت را آشکار می کند و خوانندگان را وادار می کند تا در مورد ارتباط معاصر عقل عمومی در زمینه حکومت دموکراتیک تأمل کنند. آرنت از توضیح صرف فراتر می‌رود و بینش و نقد خود را به گفتمان تزریق می‌کند. درگیر شدن او با فلسفه سیاسی کانت به گفت و گوی بین دو غول فکری تبدیل می‌شود و دیدگاهی ظریف و پویا را به خوانندگان ارائه می‌دهد. از طریق این تعامل، آرنت به طرز ماهرانه‌ای بین ایده‌های کانت و مسائل سیاسی مبرم زمان خود ارتباط برقرار می‌کند و درک عمیقی از ارتباط مداوم تفکر کانتی را تقویت می‌کند.
علاوه بر این، آرنت پیامدهای تأکید کانت بر ایده "ذهنیت بزرگ" را بررسی می‌کند. این مفهوم که بر اهمیت در نظر گرفتن دیدگاه‌های دیگران در بحث های سیاسی تأکید می‌کند، به عنوان پایه‌ای برای تأملات آرنت در مورد ماهیت جامعه سیاسی عمل می‌کند. او با پیوند دادن ایده‌های کانت به تحلیل‌های خود، خوانندگان را وادار می‌کند تا نقش همدلی و تفاهم را در تقویت نظم سیاسی فراگیرتر و عادلانه‌تر مورد تأمل قرار دهند.
کتاب هانا آرنت در مورد فلسفه سیاسی کانت، بررسی جذابی است که از محدودیت‌های گفتمان آکادمیک متعارف فراتر می‌رود. آرنت از طریق بیان شیوا و تفسیر روشنگر خود، نه‌تنها غنای ایده‌های کانت را آشکار می‌کند، بلکه خوانندگان را بر آن می‌دارد تا در مورد ارتباط آن‌ها در جهان معاصر تأمل کنند. این کتاب دعوتی است برای کاوش در پیچیدگی‌های اندیشه سیاسی، و روایتی قانع‌کننده ارائه می‌کند که عقل را تحریک می‌کند و میل به درک عمیق‌تر از مبانی فلسفی وجود سیاسی مشترک ما را برمی‌انگیزد.

کتاب درس گفتاری در باب فلسفه سیاسی کانت

هانا آرنت
هانا آرنت، زاده ی 14 اکتبر 1906 و درگذشته ی 4 دسامبر 1975، فیلسوف و تاریخ نگار آلمانی-آمریکایی بود.آرنت در لیندن واقع در نزدیکی هانوفر و در یک خانواده ی مرفه یهودی به دنیا آمد. او پس از پایان دوره ی دبیرستان، در 18 سالگی وارد دانشگاه ماربورگ شد و تحصیل خود را در رشته های فلسفه، ادبیات یونان و الهیات مسیحی آغاز کرد ولی پس از مدتی، درس و تحصیل را رها کرد و به دانشگاه هایدلبرگ رفت. آرنت که از دوران تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ به بعد به یکی از بانفوذترین و خوش فکرترین رهبران چپ آلمان بدل شده بود، ا...
دسته بندی های کتاب درس گفتاری در باب فلسفه سیاسی کانت