کتاب پشت صحنه ی آبی

Behind the blue scene
گفت و گو با اکبر رادی
کد کتاب : 6333
شابک : 9789641910756
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 435
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب پشت صحنه ی آبی اثر مهدی مظفری ساوجی

این کتاب حاصل یک گفت‌وگو ناتمام با «اکبر رادی» است که به علت بیماری او و فوت ناگهانی‌اش به پایان نرسید. «رادی» طی این مصاحبه دوست داشت که محتوای این گفت‌وگو در دو کتاب منتشر شود، کتابی که از آنها به عنوان یکی از جلدها در مورد نظرات و اندیشه‌های خود درباره «صادق هدایت» بود.

«رادی» به نثر و اسلوب ادبی هدایت نقدهایی داشت و از آن نوعی ترجیحات نوشتاری دیگر داشت. او معتقد بود که در نثر هدایت اشکالات نگارشی بسیاری وجود دارد؛ اشکالی که به صورت غلط‌های فاحشی در نوشته‌های او روی آورده است. اما او همچنین به این نکته اشاره می‌کرد که در کمیابی نویسندگانی می‌افتد که در کار کمتری از این مشکلات نگارشی روی آورده و نوشته‌هایی کمتر از اشتباهات نگارشی دارند، به نظر می‌رسد که "آنی" از این جمله‌است.

به همین ترتیب، این کتاب به عنوان یک شاهکار ناقص از گفتگوها و انتقادات «رادی» به نثر هدایت می‌پردازد و برجسته می‌کند که او چگونه تلاش کرده تا نقدهای خود را در قالب دو کتاب به جلوی خوانندگان بیاورد. این مصاحبه ناتمام و کتاب‌های ناقصی که به عنوان آثار او باقی مانده، یک تصویر از تقاضای ذهنی و انتقادات ادبی او را به تصویر می‌کشند.

کتاب پشت صحنه ی آبی

مهدی مظفری ساوجی
مهدی مظفری ساوجی در سال 1356 ه. ش متولد شده است؛ شاعر معاصر ایرانی است.مهدی مظفری ساوجی فرزند اکبر در ساوه به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در زادگاهش سپری کرد و توانست از دانشگاه پیام نور ساوه در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شود.فعالیت‌های شعری خود را از سال 1374 شمسی شروع کرده و به مدت چند سال با مطبوعات (مجلات و روزنامه‌های مختلف) همکاری نزدیک داشته است.مظفری دو مجموعه شعر شاعران معاصر به نام «نغمه‌های رود عطش» و &laqu...