کتاب نورومارکتینگ

Neuromarketing
( نظریه و کاربرد )
کد کتاب : 63429
شابک : ‌‌978-6009303168
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نورومارکتینگ اثر پرویز درگی

«نورومارکتینگ» یک حوزه ارتباطی بازاریابی تجاری است که عصب روانشناسی را برای تحقیقات بازار، مطالعه پاسخ‌های حسی-حرکتی، شناختی و عاطفی مصرف‌کنندگان به محرک‌های بازاریابی به کار می‌گیرد. مزایای بالقوه برای بازاریابان شامل کمپین‌ها و استراتژی‌های بازاریابی کارآمدتر و موثرتر، شکست‌های کمتر محصول و کمپین، و در نهایت دستکاری نیازها و خواسته‌های واقعی افراد برای مطابقت با نیازها و خواسته‌های علایق بازاریابی است.
برخی شرکت‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که جاه‌طلبی‌های بزرگی برای پیش‌بینی رفتار مصرف‌کننده دارند، در آزمایشگاه‌ها، پرسنل علمی یا مشارکت با دانشگاه‌های خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بازاریابی عصبی هنوز یک رویکرد گران است. به تجهیزات و فناوری پیشرفته مانند تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)، ضبط حرکت برای ردیابی چشم، و الکتروانسفالوگرام نیاز دارد. با توجه به میزان آموخته های جدید از علوم اعصاب و تحقیقات بازاریابی، بازاریابان بدون نیاز به شرکت در تست های گران قیمت، شروع به استفاده از بهترین شیوه های بازاریابی عصبی کرده اند.

کتاب حاضر به چهار فصل مهم تقسیم میشود:
درآمد
فصل اول: آشنایی با علوم ‌شناختی
فصل دوم: آشنایی با علم اعصاب شناختی
فصل سوم: روانشناسی، علم اعصاب و اقتصاد
فصل چهارم: علم عصب - تجارت
منابع
نمایه

کتاب نورومارکتینگ

پرویز درگی
پرویز درگی متولد تابستان 1345ویزیتور دیروز و معلم امروز بازاریابی ایران است. وی مدرس دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران و سازمان مدیریت صنعتی است. مدیر مسئول آموزشگاه بازارسازان ، مدیر مسئول انتشارات بازاریابی و مجلات توسعه مهندسی بازار و بازاریاب بازارساز است. ایشان مدیرعامل گره TMBA و همچنین نویسنده نزدیک به 50 کتاب در حوزه ی بازاریابی، عضو هیئت مدیره انجمن علمی بازاریابی و نایب رئیس انجمن علمی مدیریت اجرایی ایران، رئیس کمیته استاندا...
قسمت هایی از کتاب نورومارکتینگ (لذت متن)
ذهن انسان چگونه کار می کند؟ انسان چگونه می اندیشد؟ آگاهی چیست و چگونه ایجاد می شود؟ انسان چگونه تصمیم می گیرد؟ آیا تنها انسان، خودآگاهی دارد؟ چرا انسان ها رفتارهای مشابهی از خود بروز می دهند؟ آیا می توان گفت «خفاش بودن» چگونه است؟ زبان چگونه آموخته می شود؟ آیا می توان دستگاهی ساخت که مانند انسان بیاندیشد؟ آیا در نقطه ای از مغز، یک سامانه ی کنترل کننده ی مرکزی وجود دارد؟ آیا شیوه ی اندیشیدن اقوام گوناگون متفاوت است؟ چه رابطه ای میان ذهن و بدن وجود دارد؟ چنین پرسش هایی از ده ها سده ی پیش انسان را به اندیشیدن واداشته اند. با پیشرفت دانش، علوم شناختی به عنوان شاخه ای که تلاش دارد به چنین پرسش هایی پاسخ دهد، مطرح شد. علوم شناختی یکی از دانش های نوین است که در کنار «نانوتکنولوژی»، «بیوتکنولوژی» و فناوری اطلاعات مجموعه ی دانش های همگرا «ان بی آی سی» را تشکیل می دهند که تحولی عمیق در زندگی بشر ایجاد کرده اند. علوم شناختی، مطالعه ی علمی ذهن و مغز و فرآیندهای مرتبط با آن است که منظور از ذهن، مجموع تمام ویژگی هایی است که نمود هوشمندی و آگاهی در نظر گرفته می شوند. علوم شناختی را هم چنین به صورت مطالعه ی علمی شناخت نیز تعریف می کنند. شناخت را نیز مجموع حالت ها و فرآیندهای روانی مانند تفکر، استدلال، درک و تولید زبان، دریافت حواس پنجگانه، آگاهی، احساسات و غیره در نظر می گیرند.