کتاب بهترین اشعار نیچه

Nietzsche's Best Lyrics
سروده های زرتشت
کد کتاب : 6351
مترجم :
شابک : 9789646564817
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1385
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب بهترین اشعار نیچه اثر فردریش نیچه

کتاب, برگردانی است از سروده ها یا قطعات نیچه که عمدتا قطعات مربوط به 'زرتشت 'را شامل می شود ;از جمله' :از بالای بلندی ها', 'خاموشی آهنین', 'خورشید فرو می رود', 'فقر آن کس که توانگرتر است', 'شکوه آریانا', 'دیوانه, شاعر', 'میان دختران صحرا', 'میان مرغ شکاری', 'نشان آتشین', 'افتخار و ابدیت 'و 'اراده آخرین .'یکی دیگر از قطعات این مجموعه 'نغمه شب 'نام دارد که این گونه آغاز می شود' : شب است :فواره های جهنده, بلندتر از همیشه سخن می گویند ; و روح من خود فواره ای جهنده است. شب است :نغمه های عشق از خواب بیدار شده اند و روح من, خود یک نغمه عشق است. در دل من اضطرابی آرام ناشده, می کوشد تا صدا بلند کند. در دل من عطش عشقی پنهان, با زبان عشق نغمه سر داده است.

کتاب بهترین اشعار نیچه

فردریش نیچه
فریدریش ویلهلم نیچه، زاده ی 15 اکتبر 1844 و درگذشته ی 25 آگوست 1900، فیلسوف، شاعر، منتقد ادبی، آهنگساز آلمانی و استاد لاتین و یونانی بود.نیچه در شهر کوچک روکن واقع در لایپزیک پروس به دنیا آمد. او در ابتدا در مدرسه ای عمومی و پس از آن در مدرسه ای خصوصی مشغول به تحصیل شد.نیچه پس از فارغ التحصیلی در سپتامبر 1864، به امید رسیدن به سمت کشیش پروتستان، در دانشگاه بن به تحصیل الهیات و فیلولوژی کلاسیک مشغول شد. نیچه پس از یک ترم تحصیل، به مطالعات الهیاتی خویش پایان داد و ایمان و اعتقادات مسیحی خویش را...
نکوداشت های کتاب بهترین اشعار نیچه
طبق معمول نوشته های نیچه دست از ابهام خواننده بر نمی دارد. البته بماند که خواننده حتی در قبال اشعار ساده در جستجوی منظور شاعر است - و این برخورد طبیعی است چون شاعر نیچه است.
Amazon Review

همه ی این آزاردیدن ها تلنگری است به خواننده که از این گونه مبهم گویی ها را احتراز کند...
Goodreads Review

قسمت هایی از کتاب بهترین اشعار نیچه (لذت متن)
می خواهی آنها را رام خودکنی؟ با ایشان چنان سخن بگوی که باید با گوسپندان گمشده سخن گفت. بگو: «متوجه باشید! راه خودتان را گم کرده اید و عوضی می روید.» خواهی دید که ایشان به دنبالت خواهند آمد، زیرا با این سخن، حس خودپسندیشان را راضی کرده ای. دنبالت خواهند آمد و آهسته به خود خواهند گفت: «عجب! پس معلوم می شود که ما راهی هم برای خودمان داشته ایم؟ بلی! معلوم می شود که حالا هم راهی داریم!»

این کمبود عشق نیست ، بلکه فقدان دوستی است که باعث ازدواج های ناخوشایند می شود.

ناراحت نیستم که به من دروغ گفتی، از این ناراحت هستم که از این پس نمی توانم تو را باور کنم.

و کسانی که در حال رقصیدن بودند توسط کسانی که نمی توانند موسیقی را بشنوند دیوانه تصور می شوند.