کتاب بازاریابی اینفلوئنسری برای برندها

Influencer marketing for brands
(یوتیوپ و اینستاگرام چه درسهایی برای آینده ی تبلیغات دیجیتال دارند)
کد کتاب : 63527
مترجم :

شابک : 978-6226659673
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 211
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب بازاریابی اینفلوئنسری برای برندها اثر آرون لوین

بازاریابی اینفلوئنسری برای برندها، اولین کتابی است که با این موضوع به بازار ایران عرضه می‌شود. با وجود این، جای شکی وجود ندارد که به‌زودی کتابها، مقالات و سخنرانیهای زیادی را در این حوزه مشاهده خواهیم کرد. ظهور و گسترش بازاریابی اینفلوئنسری بار دیگر نشان می‌دهد که شاید هیچ شاخه‌ی دیگری از علم به اندازه‌ی حوزه‌ی بازاریابی تا این حد به اتفاقات و تحولات محیطی واکنش نشان نمی‌دهد. در حقیقت بازاریابی یک علم کاملا زنده و پویا است که حتی یک لحظه هم نمی‌تواند خود را از جامعه منفک کند. رابطه‌ی بازاریابی و جامعه‌ی بشری را می‌توان به نوعی یک ارتباط دوطرفه یا به قول متفکر روس، میخائیل باختین، ارتباطی مکالمه‌محور دانست که در جریان آن هر دو طرف بر یکدیگر اثر می‌گذارند و از یکدیگر تأثیر می‌پذیرند.
بازاریابی اینفلوئنسری برای برندها را می‌توان زاییده‌ی همین ارتباط مستمر بین بازاریابی و تحولات جامعه دانست. آمار و ارقام مختلف نشان می‌دهد که هیچ‌چیز نمی‌تواند جلوی گسترش شبکه‌های اجتماعی در گوشه‌وکنار دنیا را بگیرد.
طبق آمار وب‌سایت معتبر استاتیستا (Statista) شبکه‌های اجتماعی در سال 2020، سه‌میلیاردوششصد میلیون کاربر داشته‌اند؛ یعنی تقریبا نیمی از جمعیت جهان. پیش‌بینی‌های همین وب‌سایت نشان می‌دهد که در سال 2025 تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی به بیش از چهار میلیارد و چهارصد میلیون خواهد رسید. پس اصلا جای تعجب نیست که برندهای مختلف وقت، انرژی و البته بودجه‌ی مالی بیشتری را برای حضور و درخشیدن در فضای مجازی صرف کنند. اما آیا نحوه‌ی درخشیدن در فضای مجازی شبیه دنیای واقعی است؟ هم بله، هم خیر. استفاده از قدرت اثربخشی افرادی که آنها را اینفلوئنسر می‌نامیم یکی از مواردی است که مابه‌ازای آن در فضای حقیقی نیز وجود دارد. برای مثال سالهاست که به شرکتهایی که رنگ می‌فروشند پیشنهاد می‌کنیم که به جای اینکه برای مصرف‌کنندگان نهایی بازاریابی کنند، سراغ نقاشها بروند و برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات خود را با در نظر گرفتن این گروه از افراد اجرا کنند؛ زیرا در حقیقت نقاش است که تصمیم می‌گیرد از چه برند رنگی برای خانه‌ی من و شما استفاده کند. یا مثلا برای فروش قطعات مختلف خودرو در حقیقت مکانیکها و نه صاحبان خودرو هستند که تصمیم می‌گیرند از کدام برند استفاده کنند. این گروه از افراد را تأثیرگذاران می‌نامیم. ماجرای اینفلوئنسرهای اینستاگرام و یوتیوب نیز کم‌وبیش همین‌طور است. این افراد که تعداد طرفداران و دنبال‌کنندگان آنها اغلب به چند میلیون نفر نیز می‌رسد، می‌توانند با هنر و مهارت خود تأثیر مستقیمی بر شناساندن برندها داشته باشند.

کتاب بازاریابی اینفلوئنسری برای برندها

آرون لوین
آروین لوین در زمینه‌ی مشاوره بازاریابی، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی برند فعالیت می‌کند.