کتاب برندینگ عاطفی

Emotional branding
پارادایم جدید در زمینه ی ارتباط برندها با مردم
کد کتاب : 63539
مترجم :
شابک : 978-6006982175
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب برندینگ عاطفی اثر مارک گوبه

برندسازی عاطفی اصطلاحی است که در ارتباطات بازاریابی استفاده می‌شود و به ساختن برندهایی اشاره دارد که مستقیما به وضعیت عاطفی، نیازها و آرزوهای مصرف‌کننده توجه می‌کنند. برندسازی عاطفی زمانی موفق است که یک واکنش عاطفی را در مصرف کننده ایجاد کند، یعنی تمایلی به برند (یا محصول) تبلیغ شده که به طور کامل قابل توجیه نباشد. هنگامی که مصرف کننده وابستگی قوی و پایدار به برند را تجربه می کند، برندهای احساسی تأثیر قابل توجهی دارند که با احساس پیوند، همراهی یا عشق قابل مقایسه است. نمونه هایی از برندسازی احساسی شامل دلبستگی نوستالژیک به نام تجاری فیلم کداک، پیوند با برند بوربن جیم بیم، و عشق به برند مک دونالد است.
برندسازی احساسی پرفروش‌ترین کتاب تجاری انقلابی است که با تغییر تمرکز از محصولات به افراد، جنبشی را در محافل برندسازی ایجاد کرده است. "10 فرمان برندسازی احساسی" به معیار جدیدی برای متخصصان بازاریابی تبدیل شده است، برندسازی احساسی به اصطلاحی ابداع شده است که توسط بسیاری از کارشناسان برتر صنعت برای بیان پویایی جدیدی که اکنون بین برندها و افراد وجود دارد، ابداع شده است. در این نسخه به روز شده، مارک گوبه به چگونگی کمک رسانه های اجتماعی به انتخاب باراک اوباما به کاخ سفید، چگونگی دگرگونی ایده پشت توییتر در تمدن ما و اینکه چرا نسل های جدید کسب و کار، تجارت و مدیریت را به شکلی که ما می شناسیم با استفاده از اهرم بازآفرینی می کنند، پوشش می دهد.

کتاب برندینگ عاطفی

مارک گوبه
مارک گوبه، نویسنده، طراح، فیلمساز، و سخنران، پارادایم برندینگ عاطفی را در سال 2001 معرفی کرد. ""برندینگ عاطفی"" پیش از آن، کارآمدی خود را در دنیای فروش کوکاکولا در سال 1996 نشان داده بود که از مرز 9 میلیارد دلار به رشد سالانه ی 15 میلیارد رسیده بود. همچنین ""برندینگ عاطفی"" در جریان بازیهای المپیک 1996 سیدنی درخششی چشمگیر برای ""معرفی برند کوکاکولا"" و فروش آن در قیاس با بسیاری از برندهای جهانی نشان داده بود.
نکوداشت های کتاب برندینگ عاطفی
Worth more than a whole shelf of business books
ارزش بیش از یک قفسه کامل کتاب های تجاری دارد
Design Management Journal

قسمت هایی از کتاب برندینگ عاطفی (لذت متن)