کتاب شناخت بیماریهای کار و کسب و راهکارهای درمان

Success in business
(۱۰۱ سندرم سازمانی)
کد کتاب : 63569
شابک : 978-6226659611
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 308
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شناخت بیماریهای کار و کسب و راهکارهای درمان اثر پرویز درگی

آنالیز و شناخت مسائل مختلف در یک سازمان امری بسیار ضرور است. متخصصان و کارشناسان مدیریت سازمانی مفهومی به نام "سندرم یا اختلال سازمانی" را تدوین کرده‌اند که این مفهوم به صورت استعاری برای تشخیص و تحلیل مشکلات سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک سندرم مجموعه‌ای از نشانه‌ها و علائم است که ناشی از یک اختلال خاص در سازمان می‌شود. مهمترین هدف کتاب حاضر، توجه مدیران به این "نشانه‌ها" به عنوان نقاط هشداردهنده است تا آنها بتوانند با تشخیص این نشانه‌ها، رویدادهای آتی در سازمان را پیش‌بینی کنند.

سندرم‌های مختلفی در سازمان‌ها وجود دارند و در این کتاب، ما با برخی از عجیب‌ترین و پیچیده‌ترین سندرم‌های سازمانی آشنا می‌شویم. برخی از این سندرم‌ها از منابع داخلی و خارجی استخراج شده‌اند، و برخی دیگر توسط نویسنده به عنوان نتایج تجربیات در مشاوره با شرکت‌های مختلف ارائه شده‌اند. مهمترین نکته این است که سازمان‌ها اغلب با این سندرم‌ها زندگی می‌کنند، همانند یک فردی که با یک بیماری مزمن مبتلا شده و به آرامی به وضعیت خود عادت می‌کند. اما در بعضی موارد، وقتی بیماری به حد انتهایی از تحمل می‌رسد و شدید می‌شود، شخص به پزشک مراجعه می‌کند و ممکن است پزشک به او بگوید که چرا اینقدر دیر عمل کردید. همچنین در مورد مدیران سازمانی می‌گوییم که چرا اینقدر دیر اقدام کرده‌اید و ممکن است در چنین مواقعی نیاز به یک جراحی جدی در سازمان داشته باشند که باعث متوقف شدن روند خرابی و بازیابی سازمانی شود. این اصطلاح به عنوان "جراحی سازمانی" شناخته می‌شود و معمولا با هزینه‌های سنگینی همراه است.

یکی از اثرات جانبی سندرم اثر فومو، ایجاد اضطراب در افراد است. این اضطراب به دلیل نگرانی از اینکه شاید دیگران بهتر، زیباتر و موفق‌تر از خود باشند، به وجود می‌آید. این اثر بیشتر در فضای مجازی قابل مشاهده است و ممکن است افراد با دیدن دیگران در شبکه‌های اجتماعی به این نتیجه برسند که زندگی دیگران بهتر از آن‌هاست.

کتاب شناخت بیماریهای کار و کسب و راهکارهای درمان

پرویز درگی
پرویز درگی متولد تابستان 1345ویزیتور دیروز و معلم امروز بازاریابی ایران است. وی مدرس دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران و سازمان مدیریت صنعتی است. مدیر مسئول آموزشگاه بازارسازان ، مدیر مسئول انتشارات بازاریابی و مجلات توسعه مهندسی بازار و بازاریاب بازارساز است. ایشان مدیرعامل گره TMBA و همچنین نویسنده نزدیک به 50 کتاب در حوزه ی بازاریابی، عضو هیئت مدیره انجمن علمی بازاریابی و نایب رئیس انجمن علمی مدیریت اجرایی ایران، رئیس کمیته استاندا...
دسته بندی های کتاب شناخت بیماریهای کار و کسب و راهکارهای درمان