کتاب مهار فساد

Controlling Corruption
رویکرد قرارداد اجتماعی
  • 67,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آگاه آگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 63837
مترجم :
شابک : 978-9644164538
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مهار فساد اثر بو روثستاین

این کتاب رویکردی کاملا جدید را ارائه می‌کند که چگونه جوامع می‌توانند فساد را تحت کنترل درآورند.
از اواخر دهه 1990، اثرات مخرب فساد بر رفاه انسان به خوبی در تحقیقات ثابت شده است. این امر منجر به افزایش چشمگیر برنامه های مبارزه با فساد شده است که توسط سازمان های بین المللی مانند بانک جهانی، اتحادیه آفریقا، اتحادیه اروپا و همچنین بسیاری از سازمان های بین المللی راه اندازی شده است.
سازمان های توسعه ملی علیرغم این تلاش ها، ارزیابی ها از اثرات این برنامه های مبارزه با فساد ناامید کننده بوده است. همانطور که می توان اندازه گیری کرد، یافتن تأثیرات اساسی از چنین برنامه های ضد فساد دشوار است.
بحث در این کتاب این است که این شکست بزرگ سیاست را می توان با سه عامل توضیح داد. اولا، استدلال می‌کند که مشکل فساد مفهوم‌سازی ضعیفی داشته است، زیرا آنچه باید به‌عنوان متضاد فساد محسوب شود، کنار گذاشته شده است. ثانیا، مشکل در محل اشتباه قرار گرفته است
فضاهای اجتماعی نه مشکل فرهنگی است و نه قانونی. درعوض، بیشتر در آن چیزی است که تئوری سازمان به عنوان «رویه‌های عملیاتی استاندارد» در سازمان‌های اجتماعی تعریف می‌کند. ثالثا، نظریه کلی که بر تلاش‌های ضد فساد مسلط بوده است - عامل اصلی تئوری- مبتنی بر تعریف نادرست جدی ماهیت اساسی مسئله است. این کتاب مفهومی مجدد از فساد و یک نظریه جدید - با تکیه بر سنت قرارداد اجتماعی - برای توضیح آن و ایجاد انگیزه در سیاست‌های چگونگی کنترل فساد ارائه می‌کند. چندین مورد تجربی مواردی که از سازماندهی تاریخی اعمال مذهبی گرفته تا سیاست های اجتماعی خاص، آموزش همگانی، برابری جنسیتی و حسابرسی، زیربنای این نظریه جدید است. در مجموع، اینها به یک نظریه استراتژیک معروف به "رویکرد غیر مستقیم" تبدیل می شوند.

کتاب مهار فساد

بو روثستاین
بو آبراهام مندل روثستاين (متولد 12 ژوئن 1954) یک دانشمند سیاسی سوئد است. وی استاد سابق دولت و سیاست های عمومی در دانشکده دولتی دانشگاه بلوفاتنیک آکسفورد است.روتستاین در بحث عمومی سوئد درباره سیاست و آزادی دانشگاهی همکاری دارد. او به خصوص در مورد آنچه که او به عنوان تحقیق سیاسی در برخی دانشگاههای سوئد می داند بسیار انتقاد کرده است. در سال 2003، او جایزه انجمن معلمان دانشگاه سوئد را برای آزادی علمی دریافت کرد. روثستايناین جایزه را به خاطر داشتن "در مباحثه عمومی برای اهمیت تدریس و تحقیقات دانشگا...
قسمت هایی از کتاب مهار فساد (لذت متن)
از این سه نکته مبتنی بر این که فساد و فقدان کیفیت در نهادهای دولتی پیامدهای قطعی و بسیار تعیین کننده ای بر رفاه انسانی دارد باعث شده که با وجود تلاش های بسیاری که در بیست سال گذشته در رابطه با رفع فساد صورت گرفته نتایج ضعیفی به دست بیاید. تئوری اصلی که در این باره مورد استفاده قرار میگیرد دارای مشکلات جدی است و همین انگیزه ی من برای نوشتن این کتاب بوده است. استدلال من این است که آنچه ما لازم داریم مفهوم سازی بهتر برای درک مشکل است، این که با رویکرد تئوریک متفاوت در مورد اینکه چگونه می توانیم اگر در پی مهار فساد هستیم کیفیت دولت را افزایش دهیم؛ من از واژهی مهار استفاده میکنم چون حذف کامل فساد در هر جامعه ای چیزی به غیر از سراب نیست. ). این ایده که یک جامعه به طور کامل از فساد پاک شود احتمالا مثل این است که بگوییم جامعه می تواند از جنایت پاک شود.