کتاب پژوهش عملیاتی نرم

Model building and decision making promoting
کد کتاب : 63898
شابک : 978-6226156158
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 330
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پژوهش عملیاتی نرم اثر محمدرضا حمیدی زاده

هدف بنیادی پژوهش عملیاتی نرم، ارتقای شناخت، تبیین نقشه‌های شناختی، بالابردن سطح ادراک در مساله‌شناختی و ارائه راهبردهای کشف، ساخت و عرضه شیوه‌های متنوع نظام مند برای پاسخ‌یابی و حل مسائل است. لذا این رشته از معرفت بشر با تهیه و تبیین چارچوب‌ها و افکار تلاش می‌کند تا روش‌های اصلی بررسی، تحلیل و ابزارهای ارتقای کیفیت تصمیم‌گیری مدیران و کارشناسان را برای هدایت بهتر فعالیت در محیط، فراهم و ارائه نماید.
این کتاب که جلوه ای از تفکر بر روش شناسی‌های نرم است، درصدد است با تکیه بر مدل‌سازی، تصمیم‌گیری و فراهم ساختن خطوط راهنما برای توانمندشدن چند سویه راهبردی و سیستمی به ارتقای سطح شناخت و حل مسائل مدیریت در دنیای واقعیات کمک کند.
کتاب پژوهش عملیاتی نرم به منظور دستیابی به هدف‌های مذکور و برای نهادینه کردن این کانون معرفتی در کشور نوشته شده است. تاکید اصلی این کتاب بر مدلسازی با تشریح پژوهش عملیاتی نرم به مثابه ابزار ارتقای شناخت، مساله شناختی و راه‌حل‌یابی برای مسائل تصمیم‌گیری است. این کتاب در چهاربخش و دوازده فصل به شرح زیر تقریر‌ یافته است.

کتاب پژوهش عملیاتی نرم

محمدرضا حمیدی زاده
محمدرضا حمیدی زاده متولد سال 1335،استاد دانشکده مديريت و حسابداريگروه آموزشی مديريت بازرگاني دانشگاه شهید بهشتی می باشد. وی دارایدكترای مديريت از دانشگاه تهران,1374 می باشد.
دسته بندی های کتاب پژوهش عملیاتی نرم