کتاب زندگی با آنچه هست

Living with what There Is
وادی روشن بینی
  • 10 % تخفیف
    135,000 | 121,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 6406
شابک : 9789642246243
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگی با آنچه هست اثر پیمان آزاد

"زندگی با آنچه هست" با عنوان فرعی "وادی روشن بینی" اثری است از دکتر "پیمان آزاد" که در آن هم با زبان روان شناسی و هم با زبان عرفان، با خواننده سخن گفته است. نویسنده تلاش کرده تا مخاطب این کتاب، با هر سطحی از آگاهی و شناخت، بتواند از مطالب ارائه شده بهره ببرد و چیزی به دانش او اضافه شود به این ترتیب این کتاب به خواننده ی به خصوصی محدود نمی شود و همه می توانند از مطالعه ی "زندگی با آنچه هست" به "وادی روشن بینی" برسند.
هر انسانی در طول زندگی ش در معرض اشتباهات شناختی قرار می گیرد و ممکن است آگاهی و بینش او در یک مه، از باورهای نادرست قرار بگیرد. آنچه اهمیت دارد این است که انسان چه میزان برای بیداری خود و خارج شدن از این مه ابهام آلود، تلاش نماید و شناخت و آگاهی را جدی بگیرد.
دکتر "پیمان آزاد" در یازده گام، به خواننده می آموزد که چطور به "زندگی با آنچه هست" دست پیدا کند و به "وادی روشن بینی" ورود کند. او ابتدا به تعریف بیداری، آگاهی و شناخت می پردازد و تصمیم گیری جدی برای تحول و تغییر را لازمه ی درک جوهر وجودی می داند. در ادامه نویسنده با پرداختن به مباحث خودشناسی، بصیرت و بینش، ضرر و زیان احساس خودسرزنشی، آزادسازی خشم، گذشت و بخشش، پایان دادن به درگیری و نزاع های درونی، یافتن شادمانی و خوشحالی و نهایتا لزوم عشق، وحدت و یکپارچگی، مطالب کتاب را جمع بندی می کند و در پایان این یازده گام اساسی و کاربردی، به ما می آموزد که چطور با هرآنچه هست، زندگی را تجربه کنیم!

کتاب زندگی با آنچه هست

پیمان آزاد
دکتر پیمان آزاد در سال 1326 در تهران متولد شده.دوران کودکی و نوجوانی خود را با انبوهی از سوالات بی جواب پشت سر گذاشته؛ سوالاتی بر محور فقر، تبعیض، اجحاف، سنت، باور، ایدئولوژی!بعدا به تفکری دل بسته و زمانی که داعیه پاسخ گویی به این سوالات را داشته و در این زمینه با تعصب قلم زده، آثاری که امروز غالبا فراموش شده اند.نویسنده زندگی خود را به دو دوره تقسیم می کند: دوره ای که در بی خبری نسبت به حقیقت گذشت، و نویسنده غالبا متوجه بیرون از خود بوده است، و دوره ای که وی متوجه درون شده و بیگانه ای را در ...
قسمت هایی از کتاب زندگی با آنچه هست (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: همیشه زندگی مطابق میل ما نمی شود، از این روست که در نهایت راهی جز با آنچه هست زیستن، نداریم. پس با آنچه هست زندگی کنیم. وقتی با آنچه هست زندگی می کنیم دیگر ترسی وجود ندارد. ترس زمانی شروع می شود که می خواهیم با آنچه باید باشد، زندگی کنیم که هرگز و یا کمتر دست می دهد. همین نگرانی، منشا ترس و اضطراب همیشگی ماست. ادراک عمیق این واقعیت است که منجر به ریختن ترس ما می شود. چنانچه می خواهیم آرام زندگی کنیم، با آنچه هست زندگی کنیم. ما می دانیم که در نهایت جبر است که زندگی ما را احاطه کرده است. از این جبر نمی توانیم فرار کنیم. بهتر است تسلیم زندگی بشویم. چرا که با زندگی نمی توانیم چانه بزنیم، نمی توانیم بجنگیم. زندگی کر است، کور است، بی احساس است، فاقد عاطفه است. زندگی زبان ما را نمی فهمد. زندگی همین است که هست. با آنچه هست زندگی کنیم تا کمتر دچار تضاد و دوگانگی درونی بشویم.