کتاب مانی و مانویت

Mani and Manichaeism
(هفت گفتار در تاثیر کیش مانی)
کد کتاب : 64227
شابک : 978-6222900694
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 186
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مانی و مانویت اثر حمیدرضا اردستانی رستمی

جستارهای این کتاب، ترجمه مقالاتی است از ایران شناسان برجسته که عمر خود را صرف شناخت ایران و شناساندن فرهنگ ایرانی کرده اند. این جستارها را نویسنده پیش تر، در سال های نه چندان دور، آن گاه که در دوره کارشناسی ارشد رشته فرهنگ و زبان های باستانی در دانشگاه شهید بهشتی، مشغول به تحصیل بوده، به واسطه نگارش پایان نامه اش که در پیوند با متن های مانوی بود، ترجمه کرده است.
به عنوان مثال یکی از جستارهای این مجموعه حماسه ایرانی و کتاب غولان مانوی نام دارد و اثری است از پرادز اکتور شروو. او در این جستار، آن چنان که خود توضیح می دهد، به بررسی پیوند میان سنت حماسی کهن ایرانی و کتاب غولان مانی پرداخته است.
از دید او روایت حماسی - اسطوره ای و داستان های پرآوازه گذشته درباره سرچشمه جهان و انسان، تا اندازه ای در اسطوره مانی و مبلغان مانوی گنجانده شده و با سنت های اسطوره ای و در پیوند با کتاب مقدس درباره غولان و طوفان برآمیخته است. مانی اسطوره های ایرانی را دگرگون کرده است تا با روایت خویش از پیدایش گیتی هم آهنگی یابد و...

کتاب مانی و مانویت

حمیدرضا اردستانی رستمی
حمیدرضا اردستانی‌رستمی متولد سال 1357 ، پژوهشگرِ حوزۀ ادبیات حماسی (به ویژه شاهنامه) و فرهنگ ایران باستان است. او با تحقیق گسترده در مورد فردوسی و شاهنامه و نگارش چند کتاب و مقاله تخصصی در این زمینه و همچنین تدریس در دانشگاه، تلاش کرده تا تصویری علمی و دقیق از حقیقت شاهنامه ارائه کند.