کتاب آیا دلتان می خواهد زندانبان سیاهچال بودید؟

You wouldn't want to be in a medival Dungeon
کد کتاب : 64245
مترجم :
شابک : 978-2000873037
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 28
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب آیا دلتان می خواهد زندانبان سیاهچال بودید؟ اثر فیونا مک دانلد

در اواخر قرن پانزدهم میلادی و قرون میانه در بسیاری از شهرهای کشور انگلستان و در کنار قلعه های آن زندان هایی برای نگه داری مجرمین وجود داشت. در میان زندانیان افراد متفاوتی از اقشار مختلف جامعه مانند: دزدان، قاتلین، خائن یا شورشی، ماموران فاسد دولتی، متقلبین و حتی افرادی از دربار که شاهان از بیم این که آنان تاج و تختشان را تصاحب می کنند، یافت می شدند. در این کتاب کودکان با شغل زندان بانی در آن دوران آشنا می شوند. خواننده با خواندن کتاب متوجه می شود که چه کسانی متقاضیان کار در زندان ها در آن دوران بوده اند، از نقش لیدی ها، لردها، اسقف ها و ماموران تحقیق مذهبی در این شغل با خبر می شود، از انواع زندان ها مانند هلفدونی، سیاهچال و اتاقک انتظار به شکل تصویری اطلاعاتی به دست می آورد. همچنین نحوه ی زندگی در قلعه در کنار زندانیان، انواع مجرم ها، بیماری های موجود در زندان و چند عنوان دیگر مطالب کتاب را تشکیل داده اند. تصویرگری کتاب را ” دیوید انتریم ” انجام داده است و این اثر برای گروه سنی ب و ج مناسب می باشد.
” آیا دلتان می خواهد ” مجموعه ای است که در هر یک از جلد های آن کودکان با زبانی طنز گونه و تصاویر کارتونی با یکی از شغل ها و موضوعات باستانی و کهن آشنا می شوند و در همین حین اطلاعات بسیاری از دوران مورد بحث کتاب به دست می آورند. جلدهای این مجموعه دارای عناوین مختلفی همانند شوالیه، ورزشکار یونانی، مومیایی مصر، کارگر اهرام مصر، شکارچی ماموت و … می باشد و هر بار خواننده در نقش هر کدام از آن ها قرار می گیرد.

کتاب آیا دلتان می خواهد زندانبان سیاهچال بودید؟

فیونا مک دانلد
فیونا مک دونالد (Fiona MacDonald) مولف کتابهای "" من نمی دانم چرا رومی ها توگاس می پوشیدند: و سؤالات دیگر درباره روم باستان "که در سال 1997 چاپ شده و" "من نمی دانم چرا یونانی ها معابد و سؤالات دیگری راجع به یونان باستان" ساخته اند، می باشد.فیونا مک دونالد در دانشگاه کمبریج و در دانشگاه شرق آنگلیا تاریخ تحصیل کرده است. وی در مدارس، آموزش بزرگسالان و دانشگاه تدریس کرده است و نویسنده کتابهای بی شماری برای کودکان در موضوعات تاریخی است.
دسته بندی های کتاب آیا دلتان می خواهد زندانبان سیاهچال بودید؟