کتاب مولوی چگونه مولوی شد؟

How Did Rumi Become Rumi
کد کتاب : 6437
شابک : 9789642366675
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مولوی چگونه مولوی شد؟ اثر پیمان آزاد

اثری است از پیمان آزاد به چاپ انتشارات نسل نو اندیش. در این مجموعه به بررسی آثار مولوی پرداخته شده است و به تحلیل آن چه از اشعار و سخنان او بر می آید که در نهایت او را به فردی ویژه تبدیل می سازد که همانند او در جهان هستی به ندرت به چشم می خورد، مردی بزرگ با افکاری عرفانی و دستاوردهایی با شکوه در زمینه شناخت حقیقت باطنی و برقراری ارتباط با دنیایی ناملموس که انسان را سرشار از احساسات ناب و مسرت بخش می سازد. عارفی که انسان را نسبت به حقیقت وجودی اش آگاه می سازد و به مبارزه ای برای دست یابی به جایگاه شایسته اش فرا می خواند.

کتاب مولوی چگونه مولوی شد؟

پیمان آزاد
دکتر پیمان آزاد در سال 1326 در تهران متولد شده.دوران کودکی و نوجوانی خود را با انبوهی از سوالات بی جواب پشت سر گذاشته؛ سوالاتی بر محور فقر، تبعیض، اجحاف، سنت، باور، ایدئولوژی!بعدا به تفکری دل بسته و زمانی که داعیه پاسخ گویی به این سوالات را داشته و در این زمینه با تعصب قلم زده، آثاری که امروز غالبا فراموش شده اند.نویسنده زندگی خود را به دو دوره تقسیم می کند: دوره ای که در بی خبری نسبت به حقیقت گذشت، و نویسنده غالبا متوجه بیرون از خود بوده است، و دوره ای که وی متوجه درون شده و بیگانه ای را در ...
دسته بندی های کتاب مولوی چگونه مولوی شد؟
قسمت هایی از کتاب مولوی چگونه مولوی شد؟ (لذت متن)
چگونه مولوی، مولوی شد؟ این را من از دو جهت می گویم: -یکی این که چگونه مولوی متحول شد؟ به قله ای از روشن بینی رسید که سرمشق و هدف همه ی عارفان عالم است؛ همه ی کسانی که می خواهند زندگی به نسبت راحت و آسوده ای داشته باشند، عاشق باشند. این روند چطور و چگونه اتفاق افتاد؟ آیا همه ی ما می توانیم این تحول (هم در حوزه ی فکر و هم در حوزه ی رفتار) را از سر بگذرانیم؟ شرایطی لازم دارد؟ آموزگاری می طلبد که ما را بشوراند و برانگیزاند؟ استعدادهای ما را از قوه به فعل درآورد؟ بتواند ظرفیت و پتانسیل ما را تشخیص بدهد؟ -دیگر این که چطور مولوی این گونه در جهان استقبال و اقبال پیدا کرده است؟ یعنی این شدن هم چنان ادامه دارد. رمز و راز محبوبیت و مقبولیت مولوی پس از نزدیک به هشتصد سال در چیست؟ چطور فرهنگ های دیگر با زیر ساخت های متفاوت، هم به او توجه می کنند، آن هم توجهی حیرت انگیز و هم تعالیم او را می خوانند. در کلام مولوی چیست که این گونه همه را از خود بی خود می کند؟ به واقع همه را از «خود» یعنی از «نفس» در صورتی که در آن عمیق بشوند، خلاص می کند.