کتاب سیره رسول الله (ص)

Life of the Prophet
از آغاز تا هجرت
کد کتاب : 64696
شابک : 978-9641221326
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 202
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سیره رسول الله (ص) اثر عباس زریاب خویی

این کتاب یک اثر ممتاز تحقیقی است که در آن، بر اساس منابع متقن و معتبر، روایتی منسجم از سیره پیامبر(ص) عرضه شده است. خواننده در این اثر احاطه مولف بر مآخذ و منابع را به رای العین می بیند و کیمیاکاری او را در تحقیق علمی، در عین پذیرش منشا ماوراء طبیعی وحی، تصدیق می کند.
نویسنده در این کتاب، بی آنکه در دام توجیهات و تاویلات کلامی از وقایع تاریخی بیفتد، تحلیل اسلامی و سازگار با آموزه های مذهبی از سیره نبوی ارائه می دهد و توجه دارد که تحقیق در تاریخ دین و ظهور ادیان از جنس تحقیق در سیاست و اقتصاد و وقایع اجتماعی نیست.
کتاب از عربستان پیش از اسلام شروع می شود و تا سال وفات پیامبر اکرم (ص) را شامل است. این کتاب پاسخگوی نیاز های عصر ما و اجابتی است بر درخواست های فکری و معنوی مردم زمان ما و برای همگان، از عارف و عامی، اطلاعات و تحلیل های سودمندی دارد.

کتاب سیره رسول الله (ص)

عباس زریاب خویی
عباس زریاب خویی (۲۰ مرداد ۱۲۹۸، خوی[۲]‏ – ۱۴ بهمن ۱۳۷۳، تهران)، مورخ، ادیب، نسخه‌شناس، نویسنده و مترجم ایرانی بود.پس از تحصیلات مقدماتی در خوی و حوزوی در قم، توسط قوای روس به تهران تبعید شد. در تهران کار در کتابخانهٔ مجلس شورای ملّی او را با سید حسن تقی‌زاده آشنا کرد که بعدها با معرفی او بورس مطالعاتی بنیاد هومبولت در اختیارش قرار گرفت. زریاب خویی با استفاده از این بورس در سال ۱۳۳۹ از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ شهر ماینز در رشته‌های تاریخ و فلسفه درجهٔ دکتری گرفت.زریاب خو...
دسته بندی های کتاب سیره رسول الله (ص)