کتاب هانون جونیور

Junior Hanon
برای پیانو
کد کتاب : 64937
مترجم :
شابک : 979-0802624115
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 61
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هانون جونیور اثر شارل لویی هانون

مجموعه کتاب «پیانیست ماهر» نوشتۀ شارل لویی هانون احتمالا محبوب‌ترین کتاب تکنیک پیانو است که تاکنون نوشته شده است. تمرینات کتاب اصلی در عین ساده‌فهمی ممکن است برای هنرجویان مبتدی، طولانی‌تر و دشوارتر از چیزی باشد که بتوان آن را کاربردی نامید و بدین منظور ویراستاران تلاش کردند با حفظ جوهره اثر، آن را به شیوه‌ای ساده و مختصر تنظیم کنند که برای هنرجویان جوان و نوآموز نیز قابل‌استفاده باشد. تغییرات تمرین‌های ۲۰-۱ به این شرح هستند: -کشش‌های «چنگ» جایگزین «دولا چنگ» شده‌اند تا ظاهری ساده‌تر به تمرینات بدهند. -با تقطیع تمرینات به نصف اندازۀ اصلی، هنرجو کمتر کسل خواهد شد. -برای راحتی در نواختن، فاصلۀ دست‌ها دو اکتاو در نظر گرفته شده است.
با وجود اینکه تبلیغات ۶۰-۳۹ «پیانیست ماهر» نکات آموختنی بسیار دارند، همچنان تمرین روی جوهرۀ هانون با روشی ساده و مختصر می‌تواند برای هنرجویان نوجوان و تازه‌کار، سودمند و قابل دسترس باشد. این تمرینات در بخش‌های بعدی شامل موارد زیر هستند: -تمامی گام‌های ماژور و مینور (هارمونیک) و آرپژها –گام‌های کروماتیک در حرکت موازی و مخالف -نت‌های تکرارشونده در گروه‌های سه و چهارتایی. -تمریناتی برای تریل و تیرس‌ها (سوم‌ها) -اکتاوهای شکسته در تمام سرکلیدها. و در نهایت صفحۀ پایانی به دایرل تنالیته‌های پنجم بالارونده اختصاص دارند که همیشه سودمند هستند.
کتاب هانون برای چند نسل از هنرجویان و نوازندگان پیانو در ایران شناخته شده است؛ همگی تجربۀ اجرای تمرینات آن را داشته‌ایم و یا دست‌کم می‌توانیم آن را در لابه‌لای نت‌هایمان پیدا کنیم. کتاب حاضر (هانون جونیور) نسخۀ سبک‌شدل هانون است که به دلیل سادگی، می‌تواند برای هنرجویان نوجوان کاربردی‌تر از نسخۀ اصلی باشد.

کتاب هانون جونیور

شارل لویی هانون
شارل‌لویی هانون (2 ژوئیه 1819 - 19 مارس 1900) یک مربی و آهنگساز پیانو فرانسوی بود. وی بیشتر به خاطر کار پیانویست مجازی در 60 تمرین شناخته شده است که امروزه نیز برای آموزش مدرن پیانو مورد استفاده قرار می گیرد، اما با گذشت سالها این روش با انتقاداتی نیز روبرو شده است. وی در سال 1819 در رنسکور فرانسه متولد شد و در سال 1900 در بولون-سور-مر درگذشت.
دسته بندی های کتاب هانون جونیور