کتاب گنج حضور (دوره ی 4 جلدی)

Ganj-e Hozoor
کد کتاب : 65171
شابک : 978-9643206062
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1568
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت
تعداد جلد : 4

معرفی کتاب گنج حضور (دوره ی 4 جلدی) اثر پرویز شهبازی

"گنج حضور" اثری چهار جلدی و نزدیک به هزار و ششصد صفحه‌ است که "پرویز شهبازی" آن را به رشته‌ی تحریر درآورده و اشعار "مولانا جلال‌الدین محمد بلخی" را در آن تشریح و تفسیر نموده است.
نفس، که هم‌اکنون در لحظه‌ لحظه‌ی ما حضور دارد و می توان آن را حس کرد، همان چیزی است که ما را گرفتار کرده، زندگی را در قفس حبس کرده و ما را از درک زندگی در این لحظه ناتوان کرده است. نفس، کلمه‌ای بسیار ضروری است و چیزی نیست که خارج از ما وجود داشته باشد. هر بار که فکر می‌کنیم، آن را اصلاح می‌کنیم و هر بار که نفس می‌کشیم، به آن دچار می‌شویم. این شیوه زندگی ما را به سمت زندگی در گذشته و آینده سوق می‌دهد تا در زمان حال و استاد "پرویز شهبازی" با تشریح ابیات مولانا در "گنج حضور"، هنر زیستن در زمان حال را به ما می‌آموزد. سرانجام خواننده باید بتواند درک کند که در همان حالی که این کتاب را می‌خواند، درست در همان لحظه، به چه می‌اندیشد؟ اگر فکر او، به هر چیزی در گذشته یا آینده گره خورده باشد، خواندن این مطالب کمک می‌کند تا "گنج حضور" را دریابد و در حال مستقر شود.
اگر اتفاق وحشتناک و مضری برای من یا گروه ما در خارج رخ دهد، بیرون، انعکاس هسته من یا مای در حال سقوط است و همین مساله در مورد خوشی‌ها نیز صدق می‌کند. "پرویز شهبازی" در این اثر خیره‌کننده، به جای گذشته یا آینده، به لحظه حال اشاره دارد. اگر در این لحظه زیست کنیم، پویایی زندگی، آرامش الهی و شادی طبیعی را که با زنده بودن و وضعیت ذاتی انسان پیوند دارد، تجربه خواهیم کرد.

کتاب گنج حضور (دوره ی 4 جلدی)

پرویز شهبازی
پرویز شهبازی متولد سال 1332، عرفان‌پژوه، نویسنده، برنامه‌ساز و مجری شبکه جهانی فارسی‌زبان و غیرتجاری گنج حضور، نویسنده و تبیین‌گر نوعی مثبت‌اندیشی زندگی‌ساز همگام با ارائه تفسیر شخصی خود از اشعار عرفانی مولوی، حافظ و دیگر عرفاً است. . شهبازی (زادهٔ ۱۳۲۷ - شیرامین، آذرشهر) هم‌اکنون در ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می‌کند. او دو سال در دانشکده علوم دانشگاه تهران در رشته ریاضی درس خواند، سپس مجدداً در کنکور شرکت کرده و در رشته برق دانشکده فنی تهران در سال ...
قسمت هایی از کتاب گنج حضور (دوره ی 4 جلدی) (لذت متن)
می گوید ممکن نیست باشنده ای به لحاظ هوشیاری به این جهان تعلق داشته باشد و خود را جزء این جهان بداند اما بیمار نباشد یعنی حتما ناخوش است پس ما انسان ها اگر خودمان را متعلق به این جهان می دانیم، در این صورت بیمار هستیم. این ناخوشی همان حس تنهایی، درد، گمشدگی، کم حوصلگی، بی رمق و غربی است. اغلب ما جسم بی روح هستیم. ما انسان ها در ذهنمان رفته و جزء این جهان شده ایم. وقتی این لحظه ، هوشیاری جسمی داریم و هر لحظه هوشیاری ما آگاه به یک جسم است پس جزء این جهان هستیم و غیر از جسم، حقیقت دیگری را نمی شناسیم و بیمار هستیم اما طبیب ما عشق است.