کتاب اولین و دومین بیانیه ی هاوانا

The First and Second Declarations of Havana
مانیفست مبارزه ی انقلابی در قاره ی آمریکا، مصوب مردم کوبا
کد کتاب : 65174
مترجم :
شابک : 978-9645783226
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اولین و دومین بیانیه ی هاوانا اثر ماری آلیس واترز

در هیچ کجای بیانیه های اول و دوم هاوانا که توسط مجامع میلیونی مردم کوبا در سال 1960 به تصویب رسید، به سوالات استراتژی انقلابی که امروزه با مردان و زنان در خط مقدم مبارزات در قاره آمریکا مواجه می شوند، با صداقت و وضوح بیشتری پرداخته نشده است. این اعلامیه ها که در آن زمان به طور گسترده در قاره آمریکا منتشر شد، امروز نیز مانند بیش از چهار دهه پیش به عنوان مانیفست مبارزات انقلابی کارگران در سراسر جهان باقی مانده است. کتاب «اولین و دومین بیانیه ی هاوانا» شامل پیشگفتار جدید مری آلیس واترز است.
مری آلیس واترز یک فمینیست سوسیالیست، روزنامه نگار و فعال در ایالات متحده است. واترز در سنین جوانی درگیر سیاست تروتسکیستی شد و در پاییز 1962 در حالی که در کالج کارلتون در مینه سوتا در پاییز 1962 دانشجو بود به حزب کارگران سوسیالیست (SWP) پیوست. او سردبیر روزنامه جوانان آنها، سوسیالیست جوان، و دبیر ملی اتحاد سوسیالیست جوان شد. در اوایل دهه 1980، واترز، همراه با جک بارنز و دیگران در رهبری SWP، به نفع ایجاد پیوند با حزب کمونیست کوبا و جبهه آزادیبخش ملی ساندینیستا، شروع به رد برچسب "تروتسکیسم" و نظریه انقلاب دائمی کردند.

کتاب اولین و دومین بیانیه ی هاوانا

ماری آلیس واترز
مری آلیس واترز فمینیست، روزنامه نگار و فعال سوسیالیست در ایالات متحده است. واترز در سنین جوانی درگیر سیاست تروتسکیستی شد و در پاییز 1962 در حالی که دانشجوی کالج کارلتون در مینه سوتا بود در پاییز 1962 به حزب کارگران سوسیالیست پیوست.
دسته بندی های کتاب اولین و دومین بیانیه ی هاوانا