کتاب انقلاب جهانی یا سوسیالیسم در یک کشور؟

The Third International after Lenin
کد کتاب : 65202
مترجم :
شابک : 978-9645783592
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب انقلاب جهانی یا سوسیالیسم در یک کشور؟ اثر لئون تروتسکی

این متن که در سال 1928 نوشته شده است، آلترناتیو تروتسکی برای مسیر استالین برای از بین بردن برنامه انقلابی انترناسیونال کمونیستی است. تروتسکی می نویسد: «برنامه بین المللی کمونیستی به هیچ وجه مجموع برنامه های ملی یا ملغمه ای از ویژگی های مشترک آنها نیست. در عصر حاضر، تا حد زیادی بیشتر از گذشته، جهت گیری ملی پرولتاریا باید و می تواند فقط از جهت گیری جهانی سرچشمه بگیرد و نه برعکس.»

این کتاب که توسط استالین در اتحاد جماهیر شوروی سرکوب شد، انتشار آن در سایر نقاط جهان به جمع آوری نیروهایی کمک کرد که به مبارزه برای ایجاد یک جنبش بین المللی انقلابی طبقه کارگر ادامه دادند.
این برنامه‌‌ی مارکسیستی است که تروتسکی آن را در این کتاب در مقابله با تز "سوسیالیسم در یک کشور" و در دفاع از انترناسیونالیسم لنین تشریح می‌کند. چند سال پس از مرگ لنین "سوسیالیسم در یک کشور" سیاست جهانی حزب کمونیست و دولت شوروی شد.
تروتسکی سازمان دهنده قیام در اکتبر 1917 بود. سپس، او کمیسر خلق جنگ بود و ارتش سرخ را به پیروزی نه تنها در برابر ارتش سفید، بلکه مداخله بیشتر قدرت های اروپایی و حتی ایالات متحده رهبری کرد. او یکی از چهره‌های اصلی انترناسیونال کمونیست بود و لنین از او خواسته بود تا مبارزه خود را با بوروکراسی آغاز کند.

کتاب انقلاب جهانی یا سوسیالیسم در یک کشور؟

لئون تروتسکی
لئون داویدوویچ تروتسکی (به روسی: Лев Дави́дович Тро́цкий) (زاده ۷ نوامبر ۱۸۷۹ – درگذشته ۲۱ اوت ۱۹۴۰) انقلابی بلشویک و متفکر مارکسیست و نویسنده اهل روسیه بود.در اوایل تشکیل اتحاد شوروی، تروتسکی که چهره‌ای تأثیرگذار و بانفوذ به حساب می‌آمد به عنوان کمیسر خلق برای روابط خارجی انتخاب شد. پس از آن ارتش سرخ شوروی را بنیان گذاشته و خود به فرماندهی کل آن درآمد. او با اینکه سابقه نظامی نداشت ولی به خوبی به امور نظامی و سیاست های فرماندهی و جنگی آگاهی داشت و نقش پر رنگی در پیروزی بلشویک...
دسته بندی های کتاب انقلاب جهانی یا سوسیالیسم در یک کشور؟