کتاب سوسیالیسم: تخیلی و علمی

Socialism
کد کتاب : 65234
مترجم :
شابک : 978-9645783080
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1880
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سوسیالیسم: تخیلی و علمی اثر فردریش انگلس

«سوسیالیسم: تخیلی و علمی» اثر فریدریش انگلس به‌عنوان اثری اساسی است که نه تنها سیر تفکر سوسیالیستی را شکل داد، بلکه بررسی انتقادی از تحول تاریخی جنبش سوسیالیستی را نیز ارائه می‌کند. انگلس، همکار کارل مارکس، تحلیلی جامع از تکامل سوسیالیسم ارائه می‌کند و بین رشته‌های اتوپیایی و علمی تمایز قائل می‌شود و زمینه را برای درک ماتریالیستی از دگرگونی اجتماعی فراهم می‌کند.
انگلس با سوسیالیست های آرمانگرای زمان خود درگیر می‌شود و ایده‌های آنها را به‌عنوان جدا از واقعیت‌های مادی مبارزه طبقاتی و توسعه تاریخی نقد می‌کند. برای کسانی که شیفته‌ی فلسفه سیاسی، تئوری اقتصادی و پویایی تغییرات اجتماعی هستند، این کتاب درک دقیقی از چالش‌های پیش روی متفکران سوسیالیست اولیه و تکامل تفکر انقلابی ارائه می‌دهد.
«سوسیالیسم: تخیلی و علمی» نه تنها یک سند تاریخی است، بلکه گواهی زنده‌ای بر نیروی فکری نظریه مارکسیستی است. این یک مطالعه ضروری برای دانشجویان علوم‌سیاسی، جامعه‌شناسی و اقتصاد است که پایه‌ای نظری برای درک رابطه‌ی دیالکتیکی بین ساختارهای اجتماعی و پتانسیل انقلابی ذاتی در تضاد طبقاتی ارائه می‌دهد.
آثار انگلس برای خوانندگانی جذاب است که مشتاق هستند به‌طور انتقادی با مبانی تفکر سوسیالیستی درگیر شوند و تکامل ایده‌هایی را درک کنند که به‌طور قابل توجهی بر جنبش‌های سیاسی در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. چه شما یک آکادمیسین باشید که به تاریخ فلسفه سیاسی می پردازد، یا فعالی باشید که به‌دنبال درک عمیق‌تری از ریشه‌های ایدئولوژیک سوسیالیسم هستید، این کتاب سفری جذاب و از لحاظ فکری، محرک به قلب تئوری انقلابی ارائه می‌دهد.
«سوسیالیسم: تخیلی و علمی» متنی حیاتی برای کسانی است که می‌خواهند ریشه‌های فکری سوسیالیسم را کشف کنند و انتقال از آرمان‌های اتوپیایی به مبانی علمی نظریه مارکسیستی را درک کنند. کار انگلس از بافت تاریخی خود فراتر می‌رود و بینش‌های جاودانه‌ای را در مورد ماهیت تغییرات اجتماعی و ارتباط پایدار تفکر سوسیالیستی ارائه می‌دهد. این اثر چراغ راه خوانندگانی است که نه تنها به‌دنبال دانش، بلکه دیدگاهی انتقادی در مورد پتانسیل دگرگون کننده‌ی ایده‌های سوسیالیستی در شکل‌دادن به جامعه‌ای عادلانه‌تر هستند.

کتاب سوسیالیسم: تخیلی و علمی

دسته بندی های کتاب سوسیالیسم: تخیلی و علمی