کتاب انسان و سوسیالیسم در کوبا

Socialism and Man in Cuba
کد کتاب : 65241
مترجم :
شابک : 978-9649045825
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب انسان و سوسیالیسم در کوبا اثر ارنستو چه گوارا

بر پایه تجربیاتش در رهبری انقلاب کوبا، ارنستو چه گوارا در این کتاب توضیح می دهد که چگونه دگردیسی انقلابی روابط اجتماعی الزاما با دگردیسی زحمتکشانی که آن جریان را سازمان می دهند و همدایت می کنند همراه می شود. او می نویسد که "در اینجا موضوع این نیست که یک نفر باید چند کیلو گوشت مصرف کند، یا چند بار در سال می تواند کنار دریا بروید. و یا اینکه با دستمزدهای امروزی چه مقدار اجناس لوکس می توان از خارج تهیه کرد. موضوع این است که فرد خود را موجودی کاملتر حس کند، احساسی حاکی از یک غنای درونی بیشتر و داشتن مسئولیتی بیش از پیش."
در بخش دوم کتاب، سخنرانی فیدل کاسترو در سال 1987 به مناسبت بیستمین سالمرگ چه گوارا است. او، با استناد به تجربه ی دو دهه ی گذشته در کوبا، احیای عقاید "چه" را امری حیاتی اعلام می کند. مطالعه ی این کتاب همچنین می تواند کمکی باشد در جواب این سوال که چطور کوبا پا برجا ماند، در حالیکه شوروی و اروپای شرقی از هم پاشیدند؟

کتاب انسان و سوسیالیسم در کوبا

ارنستو چه گوارا
ارنستو چه گِوارا (Ernesto Che Guevara، تلفظ اسپانیایی: زادهٔ ۱۴ ژوئن ۱۹۲۸ – درگذشتهٔ ۹ اکتبر ۱۹۶۷) که بیشتر به‌نام چه گوارا یا اِل‌چه شناخته می‌شود، پزشک، چریک، سیاست‌مدار، نظریه‌پرداز جنگی و انقلابی مارکسیست زادهٔ آرژانتین و یکی از شخصیت‌های اصلی انقلاب کوبا بود. چهره و ظاهر او به‌طور فراگیر به عنوان یکی از نمادهای انقلابی بشر دوستانه و به عنوان یک نشان جهانی شناخته شده در فرهنگ عامه بدل گشت.به عنوان یک دانشجوی جوان پزشکی گوارا سراسر آمریکای جنوبی را ...