کتاب تاریخ سری

The Secret History of Procopius
کد کتاب : 65247
مترجم :
شابک : 978-9646154423
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1380
سال انتشار میلادی : 550
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ سری اثر پروکوپیوس

پروکوپیوس وقایع‌نگار و منشی بلیزاریوس سردار بزرگ روم و هماورد نامدار خسرو انوشیروان ساسانی، تاریخ دوران خود و به ویژه جنگهای بلیزاریوس را در هفت جلد نوشته است که از مهم‌ترین مراجع تاریخی آن دوران محسوب می‌شود. دو جلد از آن کتاب معتبر و تاریخ کلاسیک جهان که مربوط به ایران می‌باشد سال‌ها پیش تحت عنوان تاریخ جنگهای ایران و روم به فارسی برگردانده شده و نویسنده‌ی آن پروکوپیوس نزد اهل فن و تاریخدان ایرانی کاملا شناخته شده است.
پروکوپیوس سپس در کتاب تاریخ سری که در زمان خودش قابل انتشار نبوده و ظاهرا بیش از قرنی پس از مرگش منتشر شده است، به افشاگری پرداخته و آنچه را حقایق و فجایع و مفاسد دوران امپراتور یوستی‌نیان و امپراتریس تئودورا نامیده برملا کرده است. این‌گونه وقایع عبرت انگیز است ولی منحصر به دوران یوستی‌نیان و به امپراتوری روم نیز نمی‌باشد. اما معمولا در کتابهای تاریخ انعکاسی ندارد!

کتاب تاریخ سری

پروکوپیوس
پروکوپیوس قیصریه‌ای (Procopius Caesarensis) یا پروکوپ (Procope) (زادهٔ حدود ۵۰۰- مرگ حدود ۵۵۴ میلادی) تاریخنگار، پژوهنده و حقوقدان بیزانسی بود. وی را برجسته‌ترین تاریخ‌نویس سدهٔ ششم پس از میلاد و نیز واپسین تاریخ‌نگار بزرگ روزگار باستان می‌دانند. وی هم روزگار با یوستی‌نیانوس یکم بود و نوشته‌هایش نیز منبعی بر جنگ‌ها و فرمانروایی آن امپراتور است.پروکوپیوس در شهر قیصریه در فلسطین کنونی زاده‌شد و پس از کسب مهارت در علم بدیع در سرزمین مادری خود به‌...