کتاب تاریخ پیامبر اسلام محمد (ص)

History of the Prophet Muhammad (PBUH)
کد کتاب : 65283
شابک : 978-9640341179
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 806
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ پیامبر اسلام محمد (ص) اثر محمدابراهیم آیتی بیرجندی

یکی از معتبرترین تواریخ که درباره شخصیت سترگ پیامبر اسلام، اثری که شادروان محمدابراهیم آیتی، استاد فقید دانشگاه تهران؛ نگاشته است.
و اینک که بیش از 30 سال از فوت آن عزیز می گذرد، در اختیار مسلمین فارسی زبان عموما و اهل دانش و تحقیق در رشته های اسلام شناسی خصوصا قرار می گیرد، مولّفی که دانشمندان قول او را حجّت می دانستند و خصوصا در تاریخ یکصد سالۀ اول اسلام به گفتۀ استاد مرحوم مطهّری او را صاحب نظری کم نظیر یا حتّی بی نظیر می شناختند، البتّه خوانندۀ ارجمند توجّه خواهد نمود که به علّت درگذشت ناگهانی مولّف، کتاب حتّی نسبت به دوران زندگی خود پیغمبر اکرم (ص) ناتمام ماند و تا پایان سال نهم هجرت را بیشتر شامل نشد و قضایای مهمّ سال آخر حیات رسول گرامی اسلام از قبیل قضیّۀ حجّة الوداع، غدیر خمّ و حادثۀ فوت پیغمبر (ص) ناگفته ماند.

کتاب تاریخ پیامبر اسلام محمد (ص)

محمدابراهیم آیتی بیرجندی
محمدابراهیم آیتی(۱۲۹۴ش–۱۳۴۳ش) نویسنده و مورخ شیعه، نویسنده کتاب تاریخ آندلس و کتاب تاریخ پیامبر اسلام و نیز مترجم تاریخ یعقوبی به زبان فارسی. او علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای مدرک دکتری فلسفه اسلامی از دانشگاه تهران بود. آیتی از روحانیون فعال در عرصه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی بود و نزد اهل علم و فرهنگ صاحب جایگاه و احترام بود. او در مهر ۱۳۴۳ شمسی بر اثر تصادف رانندگی درگذشت. کتاب تاریخ پیامبر او برگزیده اولین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.
دسته بندی های کتاب تاریخ پیامبر اسلام محمد (ص)