کتاب ایران و ایالات متحده

Iran and the United States
کد کتاب : 65448
شابک : 978-6002537973
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ایران و ایالات متحده اثر حسین موسویان

روابط ایران و ایالات ‌متحد پس از انقلاب اسلامی با ورود به عصر مناقشه، نه‌تنها از منظر سبقة الگوهای مسلط بر پیوندهای تاریخی دو کشور، دوره‌ای منحصربه‌فرد در روابط تهران-واشنگتن است، بلکه به لحاظ رویدادها و روندهای جاری نیز یکی از پدیده‌های نادر تاریخ معاصر روابط بین‌الملل محسوب می‌شود؛ آن‌چنان‌که به‌مثابه بحرانی چندلایه دارای ابعاد آشکار و نهانی است که کتاب حاضر تلاش دارد با نگاهی منصفانه و رویکردی عقلانی، در عین تبیین ماهیت خصمانة روابط دو کشور با هدفی مبتنی بر ایجاد درک متقابل و فهم مشترک، در راستای کاهش تنش و مسیر تعامل و مصالحه نیز گام بردارد.
این کتاب نظر اکثر سناتورهای امریکایی را به خود جلب کرده است، به‌طوری که حتی طی رأی‌گیری برای بودجة سالانة کشور، می‌توانستید آن را روی میز سناتورها ببینید. الیزابت وارن از ایالت ماساچوست، کریس کونز از ایالت د‌‌لور، و شرود براون سناتور ایالت اوهایو از جمله کسانی هستند که بخش‌هایی از کتاب را در صحن سنا خوانده‌ و به دیگر مقام‌های سیاسی ایالات ‌متحد نیز توصیه کرده‌اند حتما آن را مطالعه کنند.

کتاب ایران و ایالات متحده

حسین موسویان
سید حسین موسویان (۱۳۳۶ در کاشان) دیپلمات، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای سابق ایرانی و از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه است. وی هم‌اکنون در دانشگاه پرینستون به عنوان پژوهشگر فعالیت می‌کند.موسویان در دولت هاشمی رفسنجانی سفیر ایران در آلمان و در دولت خاتمی معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی (حسن روحانی) و عضو هیئت مذاکرات هسته‌ای ایران بود و در سال ۱۳۸۶ در حالی‌که معاونت مرکز تحقیقات استراتژیک را به عهده داشته بازداشت شد. او در فروردین ۱۳۸۷ به اتهام «اخلال در امنیت م...
دسته بندی های کتاب ایران و ایالات متحده