کتاب روز جشن

100 Years of the Best American Short Stories
سری بهترین داستان های کوتاه آمریکا. متن دو زبانه
کد کتاب : 65553
مترجم :
شابک : 978-6226241298
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روز جشن اثر جونو دیاز

این کتاب از مجموعه داستان‌های کوتاه آمریکا بصورت دو زبانه فارسی و انگلیسی تهیه و تدوین گردیده است. در خصوص نویسنده این رمان گفته شده است:
جونات دیاز در 1968 در جمهوری دومینیکن به دنیا آمد. او در سن شش سالگی به نیوجرزی مهاجرت کرد. مدرک کارشناسی ارشد را از کالج «راتگرز» گرفت و در این راه معاش خودش را با ظرفشویی، کار در پمپ بنزین و حمل و تحویل میزهای بیلیارد تامین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کرد. دیاز پس از فارغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌التحصیلی در انتشارات دانشگاه راتگرز به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان دستیار ویراستار مشغول به کار شد و شخصیت «یونیور» که به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صورت پاره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وقت شرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حال خودش را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسد را خلق کرد. او جایزه پولایتزر در رشته داستان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تخیلی را به خاطر رمان خود به نام «زندگی کوتاه و حیرت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آور اسکار وائو» در 2008 و بورسیه مک آرتور سال 2012 را دریافت کرد.

کتاب روز جشن

جونو دیاز
جونو دیاز (Junot Díaz) رمان نویس دومینیکنی-امریکایی است. جونو دیاز در دسامبر سال ۱۹۶۸ در سانتو دومینگو جمهوری دومینیکن متولد شد. وی در هفت سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، استاد ادبیات خلّاقانه در دانشگاه ام‌آی‌تی شد.محور اصلی داستان‌های کوتاه او مهاجرت است. مجلهٔ نیویورکر، جونو دیاز را در فهرست بیست نویسندهٔ تأثیرگذار قرن ۲۱ قرار داده‌است. او اولین رمانش را در سال ۲۰۰۷ به نام «زندگی کوتاه شگفت‌انگیز اسکار وایو» منتشر کرد ک...