کتاب کتاب های تاریخ ساز

Remarkable books
(دایره المعارف مصور)
کد کتاب : 65558
مترجم :

شابک : 978-6008269823
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب های تاریخ ساز اثر مجموعه ی نویسندگان

مجلد پیش رو با عنوان "کتاب های تاریخ ساز"، یک دایره المعارف مصور است که با تصاویر خیره‌کننده‌ی خود، مخاطب را شگفت‌زده خواهد کرد.
در گذشته، کتاب کالایی قیمتی بود که فقط ثروتمندترین اعضای جامعه توانایی خرید آن را داشتند؛ به همین سبب در تعداد محدودی منتشر می شد و بسیاری از کتاب‌ها علیرغم اهمیت تاریخیشان، تنها به لطف موزه‌ها یا مجموعه‌دارهای خصوصی زنده مانده‌اند. دایره المعارف مصور "کتاب های تاریخ ساز"، به ما نگاهی به چنین عناوینی می‌دهد که نه تنها کتاب‌، بلکه نقشه‌‌ی «جهان ادبی» را در گستره‌ی چندین قرن تا هزاره نشان می‌دهد و به ما بینشی از یادداشت‌هایی که در هزاره سوم قبل از میلاد نوشته شده‌اند در کنار متون معاصری که در قرن بیستم یا بیست و یکم ایجاد شده‎اند، به دست می‌دهد. خواننده در فصل‌هایی که به ترتیب زمانی تدوین شده‌اند، پیرامون کتاب‌های مذهبی و سکولار، حرفه‌ای و داستانی خواهد خواند و "کتاب های تاریخ ساز"، به‌ویژه در مورد تأثیر عناوین فردی بر دیدگاه ما به فرهنگ، سیاست، اقتصاد یا زیست‌شناسی و بر نحوه تأثیرگذاری آن‌ها بر تفکر و جهان بینی ما، همگام با پیشبرد بشریت، مطالبی را ارائه خواهد داد.
در این مجلد، نویسندگان نه تنها خود کتاب‌ها را به ما معرفی می‌کنند، بلکه از زمینه و منشأ آن‌ها نیز به ما اطلاعاتی می‌دهند؛ آنها دیدگاهی از وضعیت اجتماعی، وضعیت سیاسی یا مذهبی کنونی کشوری که این عنوان از آن سرچشمه گرفته است را به ما ارائه می‌دهند. کتاب ما را با تکنیک خلق یک کتاب، با توسعه انواع نوشتار یا چاپ آشنا می‌کند و از طریق ضمیمه‌های تصویری زیبا این فرصت را به ما می‌دهد که به تک تک اسناد نگاه کنیم. از کمدی الهی گرفته تا دفتر خاطرات آن فرانک، شازده کوچولو یا حتی هری پاتر، این کتاب یک دایره المعارف واقعا متنوع است.

کتاب کتاب های تاریخ ساز

قسمت هایی از کتاب های تاریخ ساز (لذت متن)
ترانه های معصومیت وتجربه ویلیام بلیک این مجموعه شعر پر از تصویر که مشهورترین اثر ویلیام بلیک محسوب می شود، هم به خاطر ارزش ادبی و هم برای ارزش هنری اش مورد ستایش است. «ترانه های معصومیت و تجربه» (با ترانه های معصومیت، ترانه های گناه) ابتدا در دو مجموعه ی جداگانه منتشر شد ولی بعدها بلیک آن ها را در یک مجموعه منتشر کرد (در سال 1794) تا معصومیت کودکی را با فساد و تباهی حاصل از بلوغ در کنار هم قرار دهد. بلیک در اشعارش ارتباط نزدیکی بین متن و تصویر قائل بود و باور داشت که هرکدام از این دو لایه، لایه ای معنایی به آن دیگری اضافه می کنند و در کنار هم یک وجود یکپارچه را تشکیل می دهند. او برای تولید این مجموعه از یک تکنیک چاپی جدید استفاده کرد که متن و تصویر را در یک صفحه چاپی واحد ادغام می کرد. بلیک تک تک نسخه های کتابش را به صورت دستی قالب گذاری، چاپ و رنگ آمیزی می کرد و تغییراتی در رنگ، متن و ترتیب اشعار ایجاد می کرد که باعث می شد تمامی نسخه های کتاب متفاوت و منحصر به فرد باشند. فرایند کار بلیک طاقت فرسا و پرهزینه بود و در نتیجه، در کل دوران عمرش تنها تعداد محدودی از کتاب تولید شد. این نسخه ها ابتدا به خانواده و دوستان هدیه می شدند ولی بعدها بلیک تصمیم گرفت که نسخه های کتاب را به صورت تجاری بفروشد. قالب کوچک و رنگارنگ کتاب که آن را شبیه کتاب های کودکان می کرد، مخاطبان را درباره ی سطح فرهیختگی اثر به اشتباه می انداخت. اشعارش انتقادی و براندازانه تلقی می شدند و بنیان های جامعه و نقش کلیسا را به چالش می کشیدند. به همین خاطر، ارزش کار بلیک در زمان انتشار کتاب چندان شناخته نشد و درک دستاوردهای او تا اوایل قرن بیستم طول کشید.