کتاب نانوفناوری در معماری و مهندسی ساختمان

Nano technology
کد کتاب : 65580
شابک : 978-9640362228
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 574
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نانوفناوری در معماری و مهندسی ساختمان اثر مجموعه ی نویسندگان

کتاب نانوفناوری در معماری و مهندسی ساختمان که توسط پروفسور محمود گلابچی استاد برجسته دانشکده معماری دانشگاه تهران، استاد نمونه دانشگاه های کشور و چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران با همکاری دکتر کتایون تقی‌زاده و مهندس احسان سروش‌نیا تالیف گردیده است به عنوان کتاب برگزیده نوزدهمین دوره جایزه کتاب فصل معرفی شد.
پروفسور محمود گلابچی طی سخنانی در این مراسم انتشار کتاب نانوفناوری در معماری و مهندسی ساختمان بر اساس آخرین دستاوردهای علمی در جهان را اقدامی در جهت ارتقای دانش مورد نیاز جامعة معماری و مهندسی و نیز دانشجویان و دانش آموختگان این رشته ها در زمینة فناوری نانو و استفاده‎های عملی از آن در معماری و مهندسی ساختمان دانست.
فصل‎های اولیه این کتاب شامل مطالب گسترده‎ای در زمینه تعریف نانوفناوری، تاریخچة فناوری نانو و مفاهیم بنیادین نانو می‎باشد. کاربرد نانومواد در ساختمان، سطوح خودتمیزشونده و آسان‌تمیزشونده، نانوشیشه‌ها، نانوپوشش‌ها، نانوعایق‌ها، فناوری نانو و بتن در فصل‌‎های بعد به‎تفصیل بیان شده اند. فصل‎ها میانی کتاب به فناوری نانو و مواد پایه‌سیمانی، فناوری نانو و فلزات، نانوفناوری و تأسیسات ساختمان، نانوفناوری و انرژی، پایداری و محیط زیست‌، سطوح ضد باکتری و ضدمیکروب‎ اختصاص دارد. در آخرین فصول کتاب پارچه‌ها و غشاهای نانوبنیان، تصفیه‌کننده‌های نانو، فناوری نانو و چوب، مصالح خودترمیم‌شونده، مواد هوشمند و حس‌گرهای نانوبنیان مورد بحث و بررسی واقع شده اند. کتاب علاوه بر شش پیوست در زمینه دانش نانو و نانومواد، دارای واژه‌نامه فارسی به انگلیسی و نیز واژه‌نامه انگلیسی به فارسی جامعی در زمینه نانو و نمایه (فهرست موضوعی) می‎باشد.

کتاب نانوفناوری در معماری و مهندسی ساختمان

دسته بندی های کتاب نانوفناوری در معماری و مهندسی ساختمان