کتاب هزار مغز

A Thousand Brains: A New Theory of Intelligence
(نظریه جدیدی برای هوش)
کد کتاب : 65649
مترجم :
شابک : 978-6227061208
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های برگزیده به انتخاب Financial Times

معرفی کتاب هزار مغز اثر جف هاکینز

کتاب «هزار مغز» اثری نوشته ی «جف هاکینز» است که اولین بار در سال 2021 به انتشار رسید. «هاکینز» شرح خود را با سلول ها آغاز می کند و توضیح می دهد که هر کدام از سلول ها در مغز با یکدیگر همکاری می کنند تا هوش و خودآگاهی را به وجود آورند. ایده ی مرکزی «هاکینز»، «تئوری هزار مغز»، بیان می کند که تمام جهان به عنوان رشته ای پیچیده از اشیایی که نسبت به اشیای دیگر در جایی مشخص قرار گرفته اند، درک و فهمیده می شود. «هاکینز» همچنین از محدوه های هوش و دانش انسان فراتر می رود و هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار می دهد—پدیده ای که به اعتقاد او، به خاطر محدودیت های حاکم بر عملکردهای حتی هوشمندترین دستگاه ها، نمی تواند با هوش انسان برابری کند.

کتاب هزار مغز

جف هاکینز
«جف هاکینز» دانشمند و کارآفرین آمریکایی است که یکی از موفق ترین و مورد احترام ترین کارشناسان در حوزه ی «معماری کامپیوتر» در «سیلیکون ولی» به حساب می آید.
نکوداشت های کتاب هزار مغز
A revelatory survey of human intelligence.
پژوهشی روشنگرانه در مورد هوش انسان.
Publishers Weekly Publishers Weekly

It heralds a revolution in the understanding of intelligence.
این اثر، نویدبخش تحولی در درک ما از هوش است.
Barnes & Noble

Brilliant.
درخشان.
Richard Dawkins

قسمت هایی از کتاب هزار مغز (لذت متن)
یک سلول واحد نمی تواند بخواند، یا فکر کند، یا تقریبا هیچ کار مهمی انجام دهد. ولی اگر تعداد کافی از سلول ها را در کنار هم قرار دهیم تا یک مغز را بسازند، نه تنها می توانند بخوانند، که حتی کتاب می نویسند. ساختمان طراحی می کنند، فناوری اختراع می کنند، و رموز کیهان را می گشایند.

این که مغز که از سلول هایی ساده تشکیل شده، چگونه هوش را ایجاد می کند، پرسش بسیار جالبی است که هنوز هم یک معما است. فهمیدن نحوه کار مغز، یکی از بزرگترین چالش های بشر به شمار می رود. در راستای این کند و کاو، ده ها طرح ملی و بین المللی به راه افتاده است.

ده ها هزار عصب پژوه در ده ها تخصص، تقریبا در تمام کشورهای دنیا، مشغول تلاش برای فهمیدن مغز هستند. گرچه عصب پژوهان، مغز جانوران مختلف را مطالعه می کنند و پرسش های گوناگونی مطرح می کنند، ولی هدف نهایی علوم اعصاب، فهمیدن این است که مغز انسان چگونه موجب پیدایش هوش می شود.