کتاب خاکستر

Short stories
کد کتاب : 65712
مترجم :
شابک : 978-6226654890
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 460
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب خاکستر اثر نجیب محفوظ

داستان های این مجموعه زمینه ای رئالیستی (واقعگرایانه) دارند اما می شود در چهار گروه دسته بندی شان کرد:
گروه نخست، اگرچه عکس برداری از واقعیت موجود به نظر می آیند و آن را با همه ی تلخی ها و شیرینی ها و خوبی ها و بدی هایش بازتاب می دهند اما نویسنده، با تصویری هنرمندانه که پدید می آورد، هدفش را پی می گیرد و سخنش را با خواننده در میان می گذارد.
در گروه دوم نیز همان کار را می کند اما رگه هایی از طنز را در واقعیت می تند و در گروه سوم، واقعگرایی را با رویا می آمیزد و در گروه چهارم، نمادگرایی را دستمایه قرار می دهد و من برای آشنایی بیشتر خواننده فرهیخته با نمادهایی که نویسنده به کارشان می گیرد، دو قصه را برگزیده ام و در مقاله پایانی کتاب به آنها پرداخته ام.

کتاب خاکستر

نجیب محفوظ
نجیب محفوظ، زاده ی 11 دسامبر 1911 و درگذشته ی 30 آگوست 2006، نویسنده و نمایشنامه نویس مصری و برنده ی جایزه نوبل ادبیات در سال 1988 بود. محفوظ در یکی از محلات قاهره به نام جمیلیه به دنیا آمد. او که فرزند یک کارمند دولتی بود، از سال 1934 تا زمان بازنشستگی اش در سال 1971 در قسمت فرهنگی خدمات کشوری مصر کار کرد. محفوظ ابتدا در وزارت موقوفات به کار پرداخت و سپس رئیس بنیاد حمایت از سینما و در دوران پایان کارمندی، مشاور وزیر فرهنگ شد. او در طول دوران حرفه ای خود، 30 کتاب داستانی نوشت.محفوظ در آثار خو...