کتاب مشکلات سلامتی نوجوانان و جوانان

Adolescent and youth health problems
کد کتاب : 65713
شابک : 978-9640357323
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مشکلات سلامتی نوجوانان و جوانان اثر محمد خدایاری فرد

دوران زندگی از بدو تولد تا سالمندی و کهن سالی پر از چالش های گوناگون است. دوره ای پر از هیجان، تفریحات، آرمان گرایی، حس صمیمیت، استقلال و ... که این موضوعات در سلامت نوجوانان و جوانان حائز اهمیت و همراه با تحولات بسیار است. جذابترین و مشکل آفرین و تنش زاترین دوران زندگی فرد دوره نوجوانی و جوانی برای فرد، خانواده آنها و آموزش دهنده ها و متخصصان سلامت جامعه هست.
"سلامت نوجوانان و جوانان" واژه ای که بسیاری دلواپس و نگران آنند. اما عوامل تاثیر گذار بر سلامت نوجوانان و جوانان چیست؟ چطور سلامت جوانان را ارتقاء دهیم؟ نوجوانان و جوانان از بدو تولد در خانواده رشد پیدا میکنند و کم کم در اجتماع و جامعه حضور می یابند. بنابراین محیط های ابتدایی رشد آنان و بعد محیط هایی که جوانان در آن شرکت داشته بسیار مهم است. محیط های اجتماعی، خانوادگی،آموزشی و پرورشی، سبک زندگی سلامت محور و مدیریت سلامت در بحران ها و حوادث و ... همچنین حفظ سلامت جسمانی،روانی، اجتماعی و معنوی در سلامت موثر می باشند.
در حوزه سلامت اطلاع رسانی و آموزش ها به نوجوانان و جوانان و خانواده ها همچنین معلمان آنها، امری بسیار موثر در جهت بهبود و ارتقاء سلامت نوجوانان و جوانان می باشد. در خانواده هایی که برای فرزندان خود پرستار در منزل داشته، تمام نکات تربیتی و مرتبط با سلامت در حدود وظایف پرستار با وی هماهنگ می بایست کنند.
مهم‌ترین عامل پیشرفت و ضامن بقای یک جامعه سلامتی است. طراحی، تدبیر برنامه‌ها و اجرای آنها برای توسعه و ارتقاء سلامت در جامعه بخصوص برای قشر آسیب پذیر نوجوانان و جوانان نیازمند است.
موضوع سلامت نوجوانان و جوانان را می توان به صورت حوزه های خطرناک تحولی مدنظر قرار داد. نوجوانان و جوانان امروز برخلاف کودکان دیروز، باید با مجموعه ای از خطرهای سلامتی جدید دست و پنجه نرم می کنند این کتاب یکی از پرکاربردترین کتابهای این زمینه است که در حوزه روانشناسی تخصصی و روانشناسی سلامت و تربیت کودک و نوجوان و روانشناسی خانواده و تربیت فرزندان و روانشناسی اجتماعی قرار میگیرد.

کتاب مشکلات سلامتی نوجوانان و جوانان

محمد خدایاری فرد
محمد خدایاری فرد متولد سال 1329، رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران می باشد.
دسته بندی های کتاب مشکلات سلامتی نوجوانان و جوانان