کتاب ماهیت هشیاری

The Nature of Consciousness
کد کتاب : 65996
مترجم :
شابک : 978-9644045028
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 123
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب ماهیت هشیاری اثر روپرت اسپایرا

کتاب" ماهیت هشیاری" شما را شگفت زده خواهد کرد. فرهنگ جهانی ما بر این فرض استوار است که انفجار بزرگ ماده را به وجود آورد، که در زمان تکامل به جهانی تبدیل شد، که بدن در آن متولد شد، در آن مغز ظاهر شد، که آگاهی در مراحلی دیرین از آن رشد کرد. در نتیجه اکثر ما معتقدیم که آگاهی یک ویژگی بدنی است. ما احساس می کنیم که این «من»، این بدن است که جهان را می شناسد یا از آن آگاه است. ما معتقدیم و احساس می کنیم که شناختی که با آن از تجربه خود آگاه هستیم، در محدودیت ها و سرنوشت بدن قرار دارد و در آن سهیم است. این فرض اساسی ذهن و ماده است که تقریبا زیربنای تمام افکار و احساسات ما است و در فعالیت ها و روابط ما بیان می شود. ماهیت آگاهی نشان می دهد که مدل ماده از عملکرد خود گذشته است و اکنون در حال نابودی همان ارزش هایی است که زمانی به دنبال ترویج آن بود.

برای بسیاری از مردم، بحث در مورد واقعیت نهایی جهان یک بحث آکادمیک است و به دور از دغدغه ها و خواسته های زندگی روزمره است. به هر حال، زندگی مستقل از مدل های ما از آن اتفاق می افتد. با این حال، ماهیت آگاهی به وضوح نشان خواهد داد که پارادایم ماتریالیستی، فلسفه یأس و ناامیدی است و به این ترتیب، علت اصلی ناراحتی در افراد است. این یک فلسفه تضاد و به همین دلیل، علت اصلی خصومت بین خانواده‌ها، جوامع و ملت‌ها است. مفاهیم آن به دور از انتزاعی و فلسفی بودن، مستقیما و نزدیک به هر یک از ما تأثیر می گذارد.

کتاب ماهیت هشیاری

روپرت اسپایرا
روپرت اسپیرا (متولد 13 مارس 1960) یک معلم بین المللی "راه مستقیم" است، یک روش تحقیق معنوی از طریق گفتگو و نوشتن، و یک سفالگر برجسته انگلیسی و سفالگر استودیویی با کار در مجموعه های عمومی و خصوصی.اسپیرا در سال 1960 در لندن متولد شد. او از دانشکده هنر West Surrey فارغ التحصیل شد و دوره کارآموزی را در Wenford Bridge Pottery گذراند.وی ابتدا از سال 1980 تا 1982 نزد هنری هاموند و سپس نزد مایکل کاردو در Wenford Bridge Pottery تحصیل کرد.
نکوداشت های کتاب ماهیت هشیاری
I’ve gained deeper understanding listening to Rupert Spira than I have from any other exponent of modern spirituality. Reality is sending us a message we desperately need to hear, and at this moment no messenger surpasses Spira and the transformative words in his essays
من با گوش دادن به روپرت اسپیرا درک عمیق تری نسبت به سایر شخصیت های معنویت مدرن به دست آورده ام. واقعیت به ما پیامی می فرستد که به شدت به شنیدن آن نیاز داریم، و در این لحظه هیچ پیام آوری از اسپیرا و کلمات دگرگون کننده در مقالاتش فراتر نمی رود.
Deepak Chopra

The Nature of Consciousness is a major contribution to our understanding of who we are.
ماهیت هشیاری سهم عمده ای در درک ما از اینکه چه کسی هستیم دارد.
Peter Fenwick

قسمت هایی از کتاب ماهیت هشیاری (لذت متن)
این که هشیاری احیانا از ماده نشأت می گیرد - سوالی که به «مسئله دشوار هشیاری» مشهور است - همچنان مبهم باقی می ماند و البته یکی از فرساینده ترین سوالات در علم و فلسفه ی امروز است.