کتاب عقده ی مادر و روابط زن و مرد

Lying with the Heavenly Woman
(روان شناسی کهن الگویی انسان امروز)
کد کتاب : 33283
مترجم :
شابک : 978-6005138368
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

مرد ایده آل
Lying with the heavenly woman
موثرترین راهکارهای محبوبیت در میان زنان زندگی
کد کتاب : 6635
مترجم :
شابک : 9786009120543
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 92
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مرد ایده آل اثر رابرت الکس جانسون

در یک داستان عامیانه ی آفریقایی ، جادوی یک زن بهشتی مرد جوانی را نابود می کند که در نهایت مرد با عشق یک دختر ساده ی روستایی نجات می یابد. این داستان با شرح نقش آنیما - اوست که محرک است و به زندگی یک مرد معنا می دهد - اهمیت تشخیص بین میان آنیمای روشن آسمانی که مانع می شود که مردی بتواند به صورت عادی زندگی کند و آنیمای تاریک زمینی که نشان دهنده ی ظرفیت انسانی برای روابط است را نشان می دهد. مرد ایده آل این تلاش حیاتی را برای درک و تمایز نقش متنوع زنانه در زندگی مردان بررسی می کند. با بینش و وضوح مشخصه ، رابرت جانسون ، تحلیلگر پیشگام یونگی ، هر دو زن درونی گریزان و قلمرو معنا ، احساس و خلاقیت و تجسم های بیرونی زنانگی - روابط یک مرد با افرادی که نمایانگر تقویت کننده های آرکی تایپ های زنانه یزندگی هستند. - از مادر و خواهر گرفته تا دوست ، دوست صمیمی و همسر را به خوبی نشان می دهد. جانسون از طریق اسطوره ها ، داستان ها ، حکایت هات چند وجهی در مورد زنان و ... از عناصر زنانه ی داخلی و بیرونی پرده برمی دارد: مادر ، عقده مادر ، آرکی تایپ مادر ، خواهر ، انیما ، همسر ، دختر ، هرا ، صوفیا، دوستی و روابط همو اروتیک. عدم تمایز در بین عناصر مختلف زنانه می تواند به بحران میانسالی ، حتی زنا با محارم و خودکشی منجر شود. در مقابل ، درک واقعی از ماهیت و نقش زنانه به انسان این امکان را می دهد تا تمام توان خود را برای یافتن معنا در درون خود و موفقیت در رابطه با دیگران تحقق بخشد.

کتاب مرد ایده آل

رابرت الکس جانسون
رابرت الکس جانسون (زاده 26 مه 1921 - درگذشته 12 سپتامبر 2018) تحلیلگر ، روان درمانگر و نویسنده آمریکایی بود.کتاب های او بیش از 2.5 میلیون نسخه فروخته استجانسون در پورتلند، اورگان متولد شد. او در دانشگاه اورگان و دانشگاه استنفورد تحصیل کرد. پس از چهار سال اقامت در صومعه، جانسون در سال 1967 به کالیفرنیا بازگشت. او کار خود را به عنوان روان درمانگر از سر گرفت و در کلیسای جامع سنت پل در سن دیگو سخنرانی کرد .جانسون همچنین در Sri Aurobindo Ashram در پوندیچری هند تحصیل کرد. در سال 2002 دکترای افتخاری...
قسمت هایی از کتاب مرد ایده آل (لذت متن)
در قدیم، مرد با راهنمایی والدینش ازدواج می کرد و زندگی خانوادگی کاملا سنتی و کلیشه ای داشت و به ندرت ممکن بود که به آزادی در این انتخاب فکر کند. اگر از مردان جوامع سنتی بخواهید که حدود آزادی شان را درباره انتخاب همسر و چگونگی ازدواج بیان کنند، خواهید دید که آزادی آن ها همان اندازه است، که آزادی دارند، از نیروی جاذبه زمین بهره مند شوند. در واقع مردان جوامع سنتی هیچ گونه آزادی درمورد انتخاب همسر و تعیین نوع ازدواج نداشتند. من حتی یک هندوی سنتی را نمی شناسم که رضایت خود از ازدواجش یا حتی سعادتش در این زمینه را مورد سوال قرار بدهد. چنین پرسش هایی به ندرت در جوامع سنتی مطرح می شود. تکامل منتظر عصر ما شد تا آزادی رابطه را ابداع کند. از آنجا که مرد امروزی آرمان آزادی را به چنگ آورده، برای اجتناب از دام های قدرتمند و معمول در روابط امروزی ما، باید بینشی به همان قدرت داشته باشد، تا در این دام ها نیافتد.

بدون مردانگی خوب، مرد در واقع ضعیف، ناکارآمد و بی مصرف می ماند، اما این زنانگی است که منبع قدرت و معنا و ارزش اوست. او برای یافتن این کیفیت کمیاب باید به درون و بیرون نگاه کند، آن گاه هم زنانگی درونی و هم زنانگی بیرونی را با جستجوی خویش خواهد یافت. درک وجوه درونی زنانگی مرد برای او دشوار است زیرا ما در فرهنگی زندگی می کنیم که مهارتی در بررسی دقیق این چیزها وجود ندارد. تشخیص وجوه بیرونی زنانگی یعنی مادرزن، خواهر و دختر مردــ به مراتب آسان تر است.