کتاب ویروس

Erreger
کد کتاب : 6712
مترجم :
شابک : 9786001220609
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ویروس اثر آلبرت اوسترمایر

نمایشنامه «ویروس» اثری از آلبرت اوستر مایر و یک نمایشنامه کوتاه است. این کتاب، یک اثر مدرن و در واقع یک مونولوگ است. طرح این نمایشنامه هم درباره فردی است که کارگزار بورس است و تبدیل به یک رایانه متحرک شده است. یکی از صفات رایانه ها، ویروس گرفتن آن هاست که این شخصیت هم چون مانند رایانه هاست، ویروس می گیرد و مبتلا می شود.
این ویروس موجود در سیستم شخصی که در دنیای مجازی مانیتورهای بورس زندگی می کند چقدر واقعی است؟ وقتی او از واقعیت دور است، و درگیر هیاهوی روزمره در اتاق بورس اوراق بهادار است، دنیای واقعی برای او چگونه خواهد بود؟ یک کارشناس بورس به طور ناگهانی قرنطینه می شود: "من جوان خلاق و بی پروای جامعه ای با انگیزه نیستم و نمی توانم آنچه را که دارم از دست بدهم." او خود را در یک اتاق پلمپ شده حبس می کند و دائما خود را تحت نظارت قرار می دهد. و افکار او در مورد زندگی به صورت مونولوگ اجرا می شود. ظهور و سقوط ، شکار گوزن و خرس، نگه داشتن و رها کردن تاویل ها و تفسیرها، که تفکیک دنیاهایی را که در آنها غوطه ور است، نا ممکن می کند.

آلبرت استرماایر جوایز معتبری، از جمله جایزه های کلایست، جایزه برتولت برشت و در سال 2011 جایزه ادبی جهانی، را بدست آورده است.

کتاب ویروس

آلبرت اوسترمایر
آْبرت اوسترمایر در سال 1967 در مونیخ متولد شد، جایی که هم اکنون به عنوان نویسنده مستقل زندگی می کند. وی در سال 1995 نخستین کتاب اشعار خود را با عنوان " قلب سخن می گوید" منتشر کرد که جایزه شعر پن لیختنشتاین را به دست آورد. در همان سال، نخستین نمایشنامه او "بین دو آتش سوزی " در تالار تئاتر دولتی باواریا برگزار شد. از آن زمان، اوسترماایر یکی از مهمترین دراماتور های معاصر به حساب می آید. در سال 2017 او "شب پادرا" را برای تئاتر شهر مونیخ به تحریر درآورد. آخرین اثر او "اپرا گمشده، روهرپس" در ژوئن س...