کتاب درسنامه تاریخ و عقاید اسماعیلیه

Ismaielieh
کد کتاب : 67133
شابک : 978-9642908004
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب درسنامه تاریخ و عقاید اسماعیلیه اثر مهدی فرمانیان

این کتاب در سه بخش به تاریخ بزرگان و اعتقادات اسماعیلیه می پردازد.
در بخش اول به تاریخ ظهور و تطورات تاریخی این مذهب پرداخته و در ضمن به اختلافات مذهبی شاخه های عمده اسماعیلیه اشاره دارد.
قبل از ورود به بحث اسماعیلیه، بحث پیدایش شیعه و سیر تحولات تاریخی شیعه تا ظهور اسماعیلیه به عنوان بحث های مقدماتی مطرح می شود.
بخش دوم به اندیشمندان تاثیرگذار اسماعیلیه اختصاص داده می شود. این افراد بیشترین تاثیر را در تبیین اندیشه و توجیه اعتقادات و تحولات فکری اسماعیلیه داشته اند.
بخش آخر درباب اعتقادات اسماعیلیه است. قبل از ورود به بحث به صورت مختصر اندیشه غلات و نوافلاطونیان بررسی شده، سپس به جهان شناسی اسماعیلیان پرداخته می شود.

کتاب درسنامه تاریخ و عقاید اسماعیلیه

مهدی فرمانیان
مهدی فرمانیان (متولد 1352ش - کاشان)، روحانی، مدرس حوزه و دانشگاه، رئیس دانشکده مذاهب اسلامی، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، معاونت پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب، مسئول دانشنامه ویکی شیعه.ایشان بعد از اتمام دوره راهنمایی، وارد حوزه علمیّه قمصر و سپس کاشان شد و در سال 1372ش، به قم مهاجرت نمود و در آنجا مشغول به تحصیل گشت.در سال 1376ش، به مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب وارد شده و در رشته مذاهب اسلامی مشغول به تحصیل گردید و این تا سال 1380 ادامه یافت. وی در سال 1378ش، در کارشناسی ...
دسته بندی های کتاب درسنامه تاریخ و عقاید اسماعیلیه