کتاب پیشکشی برای تو

Pishkeshi Baraye To
(مهارت های نقد سازنده در خانواده)
کد کتاب : 67139
شابک : 978-6008441298
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پیشکشی برای تو اثر سیدحسن اسلامی اردکانی

(مهارت های نقد سازنده در خانواده)
انتقاد چیست؟ انتقادپذیری به چه معناست؟
اغلب ما خاطرۀ خوشی از انتقاد نداریم. اگر انتقادات دیگران از خود را سبک‌سنگین کنیم و حتی آن‌ها را بپذیریم، باز در نهان‌خانۀ دل، احساس ناخوشایندی داریم و حس می‌کنیم براثر این انتقادات، غرورمان جریحه‌دار شده و تیغی در قلبمان خلیده است. در فرهنگ ما انتقاد مشخصا به معنای خرده‌گیری و عیب‌یابی است؛ درصورتی‌که انتقاد صحیح باید عامل حرکت و اصلاح خود و دیگران باشد. خانواده اولین کانونی است که فهم انتقاد در آن شکل می‌گیرد و همسران باید راه‌ورسم انتقاد از یکدیگر را بدانند؛ زیرا واقف‌نبودن به این مهارت، نه‌تنها باعث پیشرفت افراد نمی‌شود، بلکه اغلب، به کاهش عزت‌نفس و تحقیر و به‌مرور زمان، به فرافکنی منجر می‌شود.
چیستی انتقاد، کارکرد انتقاد، چگونگی روبه‌روشدن با انتقاد، موانع انتقاد، خودانتقادی و اصول انتقاد از خود، ازجمله موضوعاتی است که کتاب پیشکشی برای تو، به‌تفصیل دربارۀ آن‌ها صحبت می‌کند و ضمن آن کوشیده است مهارت‌های انتقاد از دیگران را نیز به مخاطب خود عرضه کند.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب پیشکشی برای تو

سیدحسن اسلامی اردکانی
سيد‌ ‎حسن اسلامى اردكانى (متولد: 1339-کربلا)، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم، دكتراى فلسفه دين از دانشگاه قم، پژوهشگر حوزه كلام جديد و اخلاق كاربردى و استاد تمام و مدیر گروه فلسفه اخلاق دانشگاه ادیان و مذاهب، سردبیر نشریه پژوهش‌های ادیانی.در سال 1356 وارد حوزه علمیه شيراز شد و به تحصيل پرداخت، پس از اتمام مقدمات، دروس سطح و خارج فقه و اصول را در قم گذراند.ايشان در كنار تحصيل دروس حوزوى از تحصيلات دانشگاهى نيز بى‌بهره نبوده است وى در سال 1379 موفق به اخذ مدرک كارشناسى ارشد د...