کتاب فرمانده گندم خوار

Wheat-eating Commander
کد کتاب : 67145
شابک : 978-6227763065
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 348
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فرمانده گندم خوار اثر سعید هاشمی

عمر سعد با سپاهی در بیرون کوفه اردو زده و آماده‌ی حرکت به سوی ایران، مبارزه با دیلمیان و گرفتن حکومت ری است. در این میان ابن‌زیاد بر مسند حکومت کوفه می‌نشیند و عمرسعد را فرامی‌خواند و به او می‌گوید در صورتی که حکومت ری را می‌خواهی باید به جنگ با حسین بن علی بروی و یا او را وادار به بیعت کنی. فرماندۀ گندم خوار، رمانی است مهیج و شورآور دربارۀ واقعه‌ی عاشورا و مسائل پیش و پس از آن که از زبان عمربن سعد روایت می‌شود.
موضوع: آشنایی با حوادث قبل، متن و بعد از واقعۀ عاشورا

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب فرمانده گندم خوار

سعید هاشمی
سید سعید هاشمی زادهٔ ۶ بهمن ۱۳۵۳ قم ، شاعر و نویسنده کتابهای کودک و نوجوان است. وی از معدود شاعران معاصر است که در حوزهٔ طنز کودک و نوجوان نیز فعالیت می‌کند. برخی از کتابهای وی نظیر "شاعر گنجشکها" به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند. هاشمی مدتی سردبیر ماهنامهٔ «مهیار» بود که برای جوانان منتشر می شد و در زمینهٔ فرهنگ و معارف اسلامی فعالیت می کرد. وی هم‌اکنون سردبیر ماهنامهٔ سلام بچه‌ها است که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر می‌شود. هاشمی هم چنین، ا...
قسمت هایی از کتاب فرمانده گندم خوار (لذت متن)
«ای بابا...! این ها دیگر کی هستند. از هیچ چیز نمی ترسند. شب به این تاریکی، جانش را گرفته دستش و به اینجا آمده است. حالا برای من رجز هم می خواند! اگر من ده تا از این ها داشتم، می رفتم یزید را از خلافت خلع می کردم و خودم می شدم خلفیه. حالا حسین، کلی از این آدم های فدایی دارد، آمده از من اجازه بگیرد به مدینه برگردد.»