کتاب سم شناسی نانو ذرات

Nanotoxicology
کد کتاب : 67497
مترجم :
قاسم عمو عابدینی
شابک : 978-9640359518
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سم شناسی نانو ذرات اثر نانسی ا مونتیرو ریویر

کتاب سم‌شناسی نانوذرات؛ خصوصیات، مقدارسنجی و اثر بر سلامت: در طول چند سال گذشته، زمینه علوم نانو، رشد بسیار فزاینده‌ای یافته و در نتیجه توجه بسیار زیادی از سوی مردم، سازمان‌های قانون‌گذار و جامعه علمی را به خود جلب کرده است. با این حال چالش‌های بسیار زیادی وجود دارند که باید پیش از کاربرد فناوری نانو در زمینه علم پزشکی یا انجام ارزیابی‌های علمی ریسک رویایی شغلی یا زیست محیطی، بر آنها غلبه کرد. چنین زمینه جدیدی از سم‌شناسی نانو با ورود محصولات جدید حاصل از فناوری نانو، به رشد و پیشروی خود ادامه خواهد داد.
کتاب «سم‌شناسی نانوذرات؛ خصوصیات، مقدارسنجی و اثر بر سلامت»، نخستین کتاب در ارائه دانش پایه مربوط به ایمنی نانومواد است. ذرات در اندازه نانو، رفتارشان نسبت به ذرات مشابه دانه درشت‌تر به حدی متفاوت است که زیرگروه جدیدی از علم سم‌شناسی را باید به بررسی آنها اختصاص داد.
مجموعه فصل‌های کتاب پیش رو، آخرین گام در پرورش و ارتقای علم سم‌شناسی نانومواد از سطح یک اندیشه به سطح یک علم شناخته شده و چکیده‌ای از علم، مفاهیم و نظریه‌های این علم را بیان می‌کند.
کتاب «سم‌شناسی نانوذرات؛ خصوصیات، مقدارسنجی و اثر بر سلامت» در دوازده فصل به تالیف درآمده است. فصل‌های این کتاب منبع اطلاعاتی بسیار ارزشمندی برای درک چالش‌هایی است که پیش روی حوزه سم‌شناسی نانومواد است و نیز راهنمای مفیدی در یافتن راه‌حل‌‌هایی برای این چالش‌هاست. نانولوله‌های کربنی از جمله دستاوردهای پرکاربرد حاصل از فناوری نانو هستند که علاقه‌مندی جامعه علمی و صنعتی به این مواد به دلیل سرمایه‌گذاری کلان و انجام پژوهش‌های گسترده روی آنها است. تلاش نویسندگان این کتاب بازگو کردن بخش کوچکی از گستره گوناگون و پیچیده موادی که در راهنمای تولیدکنندگان نانومواد با عنوان CNT به گونه‌ای قابل درک است. شناسایی و توصیف عوامل و ویژگی‌های عمده‌ای که باید قبل، حین و پس از انجام آزمایش‌های سم‌شناختی انجام شوند، از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است. همچنین مسائل مهم در ادراک، کاربرد و گسترش مفاهیم ارزیابی رویایی برای جایگزینی واقعی نظام مدیریت ایمنی نانومواد در این کتاب بررسی شده است. علاوه‌بر این برخی مسائل فرعی مبحث دارورسانی مورد بحث قرار گرفته‌اند تا چه بسا بتواند دیدگاهی نسبت به چگونگی ورود نانومواد به بدن و امکان انباشتگی مقدار کم یا زیاد این مواد فراهم کند.

کتاب سم شناسی نانو ذرات

نانسی ا مونتیرو ریویر
نانسی ا مونتیرو ریویر (NancyA. Monteiro-Riviere)، محقق ممتاز Regents و استاد ممتاز سم شناسی دانشگاه و مدیر مرکز نوآوری فناوری نانو در ایالت کانزاس (NICKS) است.