کتاب چمدان های باز

The Open Suitcases
کد کتاب : 67626
شابک : 978-6227676068
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب چمدان های باز اثر سید محسن روحانی

"چمدان های باز" اثری است از "سید محسن روحانی" که انگیزه‌‌ی نگارش آن از علاقه‌ی نویسنده به سفر نشات گرفت. زیرا بیکران بودن دنیای اطراف، خالق تجربیات شگفت‌انگیزی است که گاهی فرد در خواب هم آن را نمی‎بیند. با این حال، وقتی نویسنده به عنوان دانشجو راهی آمریکا شد، دیگر به عنوان یک مسافر، این جهان بیکران را کاوش نمی‎کرد؛ بلکه انتظار می‌رفت بخش قابل‌توجهی از زندگی خود را در آنجا بگذارند. این شرایط کاملا متفاوت از مسافرت بود.
"سید محسن روحانی" در "چمدان های باز" درباره زندگی نوشته و زندگی شامل همه موضوعاتی می‌شود که انسان با آن سر و کار دارد. زیرا انسان‌ها باید با همه جنبه‌های زندگی را درک کند و نحوه برخورد هر فرد از دیگری متمایز است. اساسا یکی از چیزهایی که افراد را متمایز می‌کند، دیدگاه‌های متفاوت آنها در جنبه‌های مختلف زندگی است. قدرت برای یکی حیاتی است، پول برای دیگری مهم است، و حفظ چارچوب‌های فرهنگی که وی با خود به یک کشور خارجی برده، برای دیگری بسیار مهم است.
در نتیجه این تمایزات می‌تواند دید مناسبی را در اختیار خواننده‌ی کتاب "چمدان های باز" قرار دهد. در واقع، یک مهاجر ممکن است در هر یک از سناریوهای کتاب درگیر باشد. موضوع مهاجرت به دلیل تغییرات عمیقی که در تمام بخش‌های زندگی ایجاد می‌کند، حرف‌های زیادی برای گفتن و نوشتن دارد. به همین دلیل است که هر یک از مهاجران، می‌توانند داستان منحصر به فرد خود را در مورد این روند ارائه دهند. چون همه با هم فرق دارند و این در مورد مخاطب نیز صدق می‌کند. یعنی مخاطب غیرمهاجر می‌تواند از این کثرت نگاه در کتاب "چمدان های باز" به قلم "سید محسن روحانی" برای روشن کردن فضای ذهنی خود استفاده کند.

کتاب چمدان های باز

قسمت هایی از کتاب چمدان های باز (لذت متن)
همیشه می گویم مسافرت خاصیت تخدیری دارد. ماده‎ ای محرک است که اهلش را معتاد می کند. روتین به هم متصل روزمره را قطع می کند و آدم را کلا از موقعیت بیرون می برد. اینکه زندگی با کیفیتت را رها کنی و ادامه تایم لاین را یک جای دیگر بگذرانی و تلاش کنی از آن لذت ببری. رسالتش دقیقا همین است. بالاخره هر جای دنیا که باشیم انسانیم. نسیان، خاصیت ماست. یادمان می رود غم و شادی، خودشان زمان ندارند. این ماییم که مدت شان را تعیین می کنیم. مسافرت هم این را یادآوری می کند که؛ هر چقدر خوش باشد و جذاب باشد ولی «این نیز می گذرد…