کتاب روان شناسی سلامت

Health psychology
کد کتاب : 67767
مترجم :
شابک : 978-6004370547
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

روانشناسی سلامت
Health psychology
کد کتاب : 112484
مترجم :
شابک : 978-9646184459
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روان شناسی سلامت اثر آنتونی جیمز کرتیس

مولف این کتاب آنتونی جی کرتیس نام دارد و او استاد ارشد روان‌شناسی در کالج دانشگاه بت‌اسپا است. وی همچنین سابقا رئیس گروه روان‌شناسی سطح الف بوده و سردبیر ارشد مجله Psychology Review بوده است. این کتاب با تعریف مفهوم روان‌شناسی سلامت آغاز می‌شود و به تفصیل به توصیف الگوهای نظری در این زمینه می‌پردازد. علاوه بر این، موضوعاتی مانند همه‌گیری‌شناسی اجتماعی و سیاست سلامت نیز در این کتاب مطرح می‌شوند.

در ادامه، مباحثی مانند درد و روش‌های ارزیابی، کنترل و درمان آن، رابطه پزشک-بیمار، عوامل روان‌شناختی در بیماری، تأثیر سبک زندگی بر سلامتی، استرس و راه‌های مقابله با آن نیز به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرند. این کتاب نیز از نظریه‌های روان‌شناختی بهره‌برداری کرده و تلاش دارد تا ارتباط بین نظریه‌ها، الگوها و تحقیقات روان‌شناسی سلامت با رفتارهای سالم روزانه را نمایش دهد.

این مطالب و مباحث مورد بررسی در کتاب، مناسب برای دانشجویان رشته روان‌شناسی و پزشکی، و همچنین افرادی که در عرصه خدمات بهداشتی-درمانی فعالیت می‌کنند، اعم از پزشکان، روان‌شناسان، مشاوران، پرستاران و مددکاران اجتماعی می‌باشد. اصول روان‌شناسی به‌کارگیری شده در زمینه سلامت به بهبود پیامدهای مثبتی کمک کرده‌اند که شامل کاهش فشار خون، کنترل سطح کلسترول، ترک اعتیاد به دخانیات، پیشگیری و مقابله با سرطان و ایدز، و تعدیل رفتارهای ناسالم دیگر می‌شوند.

کتاب روان شناسی سلامت

دسته بندی های کتاب روان شناسی سلامت