کتاب موسیقی

Music
کد کتاب : 67869
مترجم :
شابک : 978-6003533257
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب موسیقی اثر جبران خلیل جبران

کتاب «موسیقی» نوشته‌ی جبران خلیل جبران توسط موسی بیدج به فارسی برگردانده شده است. جبران خلیل جبران (1931-1883) شاعر، نویسنده و نقاش پرآوازه‌ی لبنانی با قدرت کلماتش از مرز زمان و مکان می‌گذرد و با نگاهی که ریشه در حکمت شرق دارد، به آواز خاموش هستی گوش می‌سپارد. انسان معاصر، در آیینه‌ی اندیشه‌های ژرف او تقابل بین زندگی و مرگ، طبیعت و ماورا، زیبایی و زشتی و نگرانی‌ها و ناکامی‌های خویش را به تماشا می‌نشیند.

کتاب موسیقی

جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران (۶ ژانویه ۱۸۸۳ - ۱۰ آوریل ۱۹۳۱) زاده بشرّی لبنان از نویسندگان لبنانی-آمریکایی و خالق کتاب"پیامبر" است.او در ششم ژانویه سال ۱۸۸۳، در خانواده ای مسیحی مارونی (منسوب به مارون قدیس) که به خلیل جبران شهرت داشتند، در البشری، ناحیه ای کوهستانی در شمال لبنان به دنیا آمد. مادرش زنی هنرمند بود که کامله نام داشت.جبران دانشگاه را در سال ۱۹۰۲ تمام کرد. زبان های عربی و فرانسه را آموخته بود و در سرودن شعر به مهارت رسیده بود. در این هنگام رابطه اش با پدرش قطع شد و از او جدا شد و زندگی محقر و...
دسته بندی های کتاب موسیقی
قسمت هایی از کتاب موسیقی (لذت متن)
انسان، هستی را گرفت و موسیقی به او زبانی والا بخشید؛ زبانی چونان زبان های دیگر، زبانی که راز دل را برای دل های دیگر باز می گوید. پس موسیقی سخن دل هاست. موسیقی، هم کولیان صحراگرد را به شور می رساند و هم شاهان کاخ نشین را شعف بر دل می فشاند. زنان سوگوار ناله ی خود را با نوای آن می آمیزند و دل را به آه می نشانند و شادمان برای نشان شادی خویش به آواز آن می پردازند.