کتاب مبانی علم سطح در نانوفناوری (جلد اول)

Surface science in nanotechnology
کد کتاب : 67927
شابک : 978-9640348925
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 460
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی علم سطح در نانوفناوری (جلد اول) اثر هادی سوالونی

از اوایل سال ۱۹۶۰ به بعد، مطالعه و پژوهش در زمینه‌های فیزیک سطح، فصل مشترک و لایه‌های نازک به عنوان یکی از با اهمیت‌ترین شاخه‌های فیزیک چگال و سطوح جامد که خود منجر به پیشرفت‌های بسیار در زمینه نانوتکنولوژی شده، شکوفایی بسیاری یافته است. برای بررسی بنیادی و درک فیزیک این ساختارها و خواص آنها که در واقع به فیزیک حالت جامد مربوط می‌شوند، نیاز به دانش وسیعی از اثرهای سطحی و فصل مشترک داریم. امکان بررسی این پدیده‌ها و روش‌های تجربی‌ای که برای درک این پدیده‌ها بوجود آمده‌اند، ممکن نمی‌شد مگر با توسعه و پیشرفت روش‌های ایجاد خلا فرا زیاد.
این موضوع موجب شد روش‌های مفیدی با بازدهی و قدرت باز تولید خوب برای تهیه سطوح یا بازسازی سطوح و فصل مشترک در خلا معرفی و گزارش شوند. با پیشرفت این روش‌ها برای تولید سطوح مختلف در زمینه‌های کاربردی، مطالعات بنیادی برای توصیف فرآیندهای مختلف درگیر در ایجاد سطوح چه از نظر فیزیکی یا از لحاظ شیمیایی گسترش یافت و نظریه‌های مختلف میکروسکوپی و ماکروسکوپی گزارش شدند.
با توجه به مطالب مطرح شده در این جلد، این کتاب برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ‌رشد و دکتری مناسب می‌باشد.

کتاب مبانی علم سطح در نانوفناوری (جلد اول)

هادی سوالونی
هادی سوالونی متولد سال 1331، استاد پردیس علوم / دانشکده فیزیک دانشگاه تهران، دارایM.S ، ادینبرو ، فیزیک، کارشناسی ، فردوسی ، فیزیک، Ph.D ، امپریال کالج ، الکترونیک، Ph.D ، ادینبرو ، فیزیک هسته ای است.
دسته بندی های کتاب مبانی علم سطح در نانوفناوری (جلد اول)