کتاب مبانی جانور شناسی

Principles of zoology
کد کتاب : 68072
شابک : 978-6004370271
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 162
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مبانی جانور شناسی اثر محمدعلی کوزه گر


زیست‌شناسی حوزه‌ی وسیع علم شناخت موجودات‌زنده است که همواره با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی بر شاخه‌ها و زیرشاخه‌های آن افزوده می‌شود. یکی از مهم‌ترین ساحت‌های زیست‌شناسی، شناخت و دسته‌بندی جانوران است که در کتاب «مبانی جانورشناسی» به آن پرداخته‌شده است.
محمد‌علی کوزه‌گر، این کتاب را در سیری منطقی تدوین کرده که از پیدایش حیات و چگونگی آن آغاز شده و تا بررسی ساختمان بدن انسان پیش می‌رود. نویسنده در ابتدا برای شناختی جامع از حوزه‌ی مطالعاتی، به تئوری‌ها و نظریات زیست‌شناختی می‌پردازد که مهم‌ترین آنها نظریات تکاملی و سلولی هستند. در ادامه در فصل «جانورشناسی»، خلاصه‌ای از چگونگی پرداخت به موضوع جانوران را عنوان می‌کند و پس از آن از ساده‌ترین نوع جانوران، یعنی تک‌سلولی‌ها نام می‌برد و ویژگی‌های ساختاری و انواع آنها را معرفی می‌کند. پس از تک‌سلولی‌ها، بی‌مهرگان و مهره‌داران مورد بررسی و طبقه‌بندی قرار می‌گیرند و در‌نهایت، ویژگی‌های آناتومیکی و مورفولوژیکی انسان به‌عنوان تکامل‌یافته‌ترین موجود زنده، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
علم زیست‌شناسی یکی از مهم‌ترین علوم پایه است که در رشته‌های مختلفی از جمله پزشکی، پیراپزشکی، کشاورزی، مهندسی محیط‌زیست و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد و تسلط به آن، لازمه‌ی ورود به عرصه‌های مختلف است.
دراین‌بین، زیست‌شناسی خود به‌عنوان رشته‌ای مجزا در گروه‌های گیاهی، جانوری، میکروارگانیسم‌ها، ژنتیک، دریایی و تکنولوژی زیستی تقسیم‌بندی می‌شود که همواره با پیشرفت اکتشافات زیستی بر شاخه‌های این تقسیم‌بندی‌ افزوده می‌شود. مبانی جانورشناسی یکی از کتب پایه‌ای است که محقق یا دانشجو در هر گرایشی از زیست‌شناسی که باشد، لازم است با آن آشنایی داشته باشد و بر مفاهیم آن مسلط باشد.
دکتر محمدعلی کوزه‌گر که کتاب‌هایی چون «پزشکی قانونی» و «فیزیولوژی پزشکی» را نیز تألیف کرده است، در کتاب «مبانی جانورشناسی» راهنمایی جامع و کاربردی برای محققین و علاقه‌مندان به علم زیست‌شناسی تدوین و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی منتشر کرده است.

کتاب مبانی جانور شناسی

دسته بندی های کتاب مبانی جانور شناسی