کتاب مدل سازی و شبیه سازی جهت استفاده در تجزیه و تحلیل رویدادهای جهانی

Modeling and Simulation for Analyzing Global Events
کد کتاب : 68388
مترجم :
شابک : 978-9643144623
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب مدل سازی و شبیه سازی جهت استفاده در تجزیه و تحلیل رویدادهای جهانی اثر جان سوکولفسکی

مدل سازی و شبیه سازی امروزه به یکی از برنامه های دانشگاهی منتخب در تمام زمینه های مختلف علمی تبدیل شده که با توجه به نزدیکی آن به دنیای واقعی می توان از نتایج حاصل از پژوهش و آنالیز بر روی آن دیدی کلی نسبت به پدیده ای بزرگ تر به دست آورد. مدل سازی و شبیه سازی ابزار یا عملکردی است که توانایی بسط، توسعه، آنالیز و ارتباطات پژوهش و یافته را دارد.
این اثر با هدف آشنا کردن مخاطب با مدل سازی کاربردی و ایجاد زمینه ای برای تجزیه و تحلیل کیفی رویدادهای دنیای واقعی و ساخت مدل هایی که مدل های سنتی علوم اجتماعی را ارتقا دهند به وجود آمده است. در همین راستا در ابتدا تاریخچه ای مختصر از مدل سازی و شبیه سازی در اختیار قرار گرفته، سپس مزایا و مشکلات استفاده از مدل ها برای حل مسائل بیان شده، روش های پژوهش در مدل سازی رویدادهای جهان مورد توجه واقع شده، 4 روش مدل سازی و راهکار بررسی ساختارها و نهادهای پیچیده تبیین گشته، چگونگی الگو برداری برای درک ارتباطات و تعامل افراد در جامعه و شبکه های اجتماعی مورد واکاوی قرار گرفته و اساسا مباحثی مطرح شده که راه را برای مدل سازی و شبیه سازی به جهت به کارگیری در تجزیه و تحلیل رویدادهای جهانی هموار سازد.

کتاب مدل سازی و شبیه سازی جهت استفاده در تجزیه و تحلیل رویدادهای جهانی

جان سوکولفسکی
جان سوکولوفسکی (متولد سال 1953) دانشیار مهندسی مدل‌سازی، شبیه‌سازی و تجسم در دانشگاه Old Dominion است. او قبلاً مدیر اجرایی مرکز مدل‌سازی، تحلیل و شبیه‌سازی ویرجینیا در ODU بود.
دسته بندی های کتاب مدل سازی و شبیه سازی جهت استفاده در تجزیه و تحلیل رویدادهای جهانی