کتاب بازی موقعیت

Status Games
چرا اسیر رقابت و قیاس خود با دیگران می شویم و چگونه از آن دوری کنیم
کد کتاب : 68415
مترجم :
شابک : 978-6227585803
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بازی موقعیت اثر لورتا برونینگ

برای قرن ها، فیلسوفان و محققان رفتار انسان را بر حسب جنسیت، قدرت و پول توصیف کرده اند. در «بازی موقعیت»، نویسنده پرفروش، ویل استور، با این استدلال که این ولع سرکوب‌ناپذیر ما برای موقعیت است که در نهایت ما را مشخص می‌کند، این تفکر را کاملا تغییر می‌دهد.
از دوران شکارچی-گردآورنده تا امروز، زمانی که ما به عنوان کارگران در اقتصاد جهانی شده و شهروندان دنیای آنلاین وجود داریم، نیاز به موقعیت همیشه در ما وجود داشته است. انبوهی از تحقیقات نشان می‌دهد که میزان آن نه تنها بر شادی و سلامتی بلکه بر سلامت جسمانی ما نیز تأثیر می‌گذارد - و بدون وضعیت کافی، بیشتر بیمار می‌شویم و عمر کوتاه‌تری داریم. این یک وسواس ناخودآگاه است که بهترین و بدترین ما را هدایت می کند: نوآوری، هنر و تمدن ما و همچنین قتل ها، جنگ ها و نسل کشی های ما. اما چرا وضعیت چنین جایزه ای همه جانبه است؟ اگر از ما گرفته شود چه اتفاقی می افتد؟ و چگونه عطش فرونشدنی ما برای آن می تواند فرقه ها، وحشت اخلاقی، تئوری های توطئه، ظهور رسانه های اجتماعی و "جنگ های فرهنگی" امروزی را توضیح دهد؟
در سفری نفسگیر در زمان و فرهنگ، کتاب بازی موقعیت بازنگری گسترده ای از روانشناسی انسان ارائه می دهد که نحوه نگرش شما به دیگران - و نحوه دیدن خود را تغییر می دهد.

کتاب بازی موقعیت

لورتا برونینگ
دکتر لورتا گرازیانو برونینگ، بنیانگذار موسسه پستانداران درونی و پروفسور ممتاز مدیریت در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، خلیج شرقی است. او نویسنده کتاب‌های زیادی در مورد شادی است، از جمله کتاب معروف عادت‌های یک معز شاد.آثار دکتر برونینگ در رسانه‌های مهمی به نمایش درآمده و به زبان‌های بسیاری ترجمه شده است. او در بسیاری از وبینارها، پادکست‌ها و کنفرانس‌ها به صورت عمومی صحبت می‌کند.
نکوداشت های کتاب بازی موقعیت
Will Storr is one of our best journalists of ideas
ویل استور یکی از بهترین روزنامه نگاران پر از ایده ما است.
Times Times

Moving … Scholarly … Storr showcases a rare skill – the ability to use technical academic scholarship in solving a real-world problem’
تکان دهنده ... علمی ... استور مهارت نادری را به نمایش می گذارد - توانایی استفاده از بورس تحصیلی آکادمیک فنی در حل یک مشکل دنیای واقعی.
Helen Dale

قسمت هایی از کتاب بازی موقعیت (لذت متن)
وقتی دو پستاندار برای اولین بار همدیگر را می بینند، یکی شان علامت چیرگی می دهد و دیگری علامت تسلیم. علامت چیرگی شاید کمر راست کردن همراه با نگاه خیره باشد. وقتی یکی از دو فرد چیرگی خود را اعلام کرد، دیگری یا باید تسلیم شود یا خطر مبارزه را به جان بخرد. حیوانات به ندرت می جنگند، چون خوب می توانند برنده را پیش بینی کنند. فرد ضعیف تر تسلیم می شود تا جلوی آسیب را بگیرد. علامت تسلیم معمولا پایین آوردن سر یا بدن است. این بحث ناخوشایند که از سر راه کنار رفت، دو پستاندار از تعارض اجتناب می کنند و حتی شاید همکاری کنند. حیوان ها، وقتی فرصتی برای غذا خوردن یا جفت گیری پیش می آید، از فرد چیره تر تمکین می کنند. به ندرت دعوایی سر منابع شکل می گیرد، چون سلسله مراتب تغذیه ای از قبل مشخص است. شاید تصور کنید که اوضاع نباید از این قرار باشد، اما یک قرن تحقیقات همین را نشان می دهد. مطالعات بی شماری در «رفتارشناسی جانوری» رفتار سلسله مراتبی حیوانات را به وضوح نشان داده. امروزه، این تحقیقات را نادیده می گیرند و مطالعاتی را برجسته می کنند که مدعی نوع دوستی و همدلی در حیوانات اند. چنین مطالعاتی تأکید را بر لحظه های همکاری می گذارند و بستر کلی تر را حذف می کنند، بستری که نشان می دهد حیوانات هروقت برای بهبود موقعیت اجتماعی شان لازم باشد با هم رقابت می کنند.