کتاب مرغ سحر

Morghe Sahar
خاطرات پروانه بهار
کد کتاب : 68451
شابک : 978-6008967224
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مرغ سحر اثر پروانه بهار

کتاب مرغ سحر کتاب خاطرات پروانه بهار است و روایتگر داستان سفر دختر جوان شاعر بلند آوازه ایران، ملک الشعرای بهار، است که در ابتدا به دلیل بیماری پدر، همراه با او راهی سفری به خارج از مرزهای ایران می شود و همین سفر آغازگر یک جستجو و سفر درونی و تلاش برای خودسازی او می گردد. در ابتدای کتاب آمده است:
" در بیشتر ممالک متمدن دنیا وقتی یک هنرمند معروف فوت میکند دولت خانه آن را به و آثار باقی مانده از او را مین موزه در اختیار آیندگان قرار میدهد تا میراثی باشد برای نسلهای بعد متأسفانه بعد از درگذشت پدرم چون از دولت تقاضای وضع مالی خانواده اجازه حفظ آن گنجینه را نمیداد ما به معرض فروش خرید آن را کرد ولی ترتیب اثر داده نشد و او به ناچار تمام آنها را گذاشت تا بتواند ادامه حیات بدهد خانه ای و باغی و کتابخانه با ارزشی که با زحمت فراهم آمده بود و هر گوشه آن اثری و ردپایی از پدر داشت. راجع به پدر بسیار بررسی و کار شده است دیوان او آیینه تمام نمای زندگی و مبارزات اوست اما از زندگی داخلی او کمتر سخن رفته است. من به این موضوع خواهم پرداخت؛ به زندگیمان خواهران و برادران مادرم و خلاصه آنچه درون چاردیواری خانه مان وجود داشت و میگذشت. "

کتاب مرغ سحر

پروانه بهار
پروانه چهارمین فرزند ملک‌‌الشعرا بهار است. او در سال ۱۳۰۷ بدنیا آمد. پس از ازدواج با آقای دکترعلی اکبر خسروپور به آمریکا مهاجرت کردند . دو فرزند پسر و دختر به نام‌های بابک و سودابه حاصل این ازدواج است که هر دو در آمریکا زندگی می‌کنند.زمانی که پدرش ملک‌الشعرا بهار به علت بیماری سل در آسایشگاه لِزَن در کشور سوئیس تحت درمان بود درکنار او به پرستاری‌اش پرداخت. در کشور آمریکا، همراه با زندگی خانوادگی، به دانشگاه رفت و در رشته کتابداری به درجه فوق لیسانس نائل شد و ساله...