کتاب خاک سرد است

The soil is cold
کد کتاب : 68563
شابک : 978-6004056847
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب خاک سرد است اثر فیاض زاهد

رمان خاک سرد است روایتی از تلاش دو نسل برای زندگی و مبارزه‌ است. میل به ساخت زندگی بهتر در چنبره‌ای از خیال و واقعیت که در آن ‌روزها متصور بود. مبارزه‌ای برای از دست ندادن و تلاشی برای به دست آوردن. پرسشی تأمل‌برانگیز، که آیا همهٔ تلاش‌های انسان برای تحقق آنچه اتفاق افتاد و می‌توانست بشود، ارزش آن همه فداکاری و ازخودگذشتگی را داشت؟ آیا می‌توان برای ایجاد معنای زندگی بهتر، تنها با تکیه بر حقیقت و راستی چنین مسیری را پیمود؟ یا در این روند هر آنچه آدمی می‌پندارد، درست است؟

با خوانش این رمان نسبیتی ویرانگر درون شما را می‌کاود و این پرسش مطرح می‌شود که خوبی و بدی چگونه مفهوم زندگی و مبارزه را معنا می‌بخشند؟ و مخاطب را در تعلیق و بهت، حیران می‌کند. این کتاب تلفیقی از واقعیت و تخیـل است. سیامـک اختــرکاویان در کنار اژدر از شخصیــت‌های رمــان پیش‌ رو هستند. روایتی از تاریخ معاصر ایران خاصه خطهٔ گیلان است. رمان با تکیه بر قوّهٔ تشحیذ نویسنده و قلم خیال‌پردازش همراه با چاشنی خاطرات زیستهٔ او متولد شده است. اگر روزی می‌خواستم داستان همنسل‌هایم و نسل پیشین را مکتوب کنم، چیزی متفاوت‌تر از آنچه پیش روی شماست، متولد نمی‌شد. شاید...

کتاب خاک سرد است

فیاض زاهد
فیاضزاهد (متولد سال 1341) دكتری تاریخ در گرایش ایران اسلامی دارد. زاده رشت است، استادیار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد. هم تاریخ درس می دهد هم جامعه شناسی سیاسی.وی از نمایندگان نخستین شورای شهر رشت بوده است. ریاست شورای نویسندگان روزنامه «اعتماد» و عضویت شورای سردبیری این روزنامه و همچنین «همبستگی» و «اعتماد ملی» جزو سوابق روزنامه نگاری زاهد محسوب می شود.