کتاب خوی حیوانی

Animal spirits
خوی حیوانی عبارت است از...
کد کتاب : 68748
مترجم :
شابک : 978-6001864476
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 292
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خوی حیوانی اثر رابرت جی شیلر

بحران مالی جهانی به طرز دردناکی روشن کرده است که نیروهای روانی قدرتمند امروز ثروت ملت ها را به خطر انداخته اند. از ایمان کور به افزایش قیمت مسکن تا کاهش شدید اعتماد در بازارهای سرمایه، «خوی حیوانی» رویدادهای مالی را در سراسر جهان هدایت می کنند. در این کتاب، جورج آکرلوف و رابرت شیلر، اقتصاددانان تحسین شده، خرد اقتصادی را که ما را به این آشفتگی کشانده است، به چالش می کشند، و چشم انداز جدید جسورانه ای را مطرح می کنند که اقتصاد را متحول می کند و رونق را باز می گرداند.
آکرلوف و شیلر ضرورت نقش فعال دولت در سیاست گذاری اقتصادی را با بازیابی ایده ارواح حیوانی مورد تاکید قرار می دهند، اصطلاحی که جان مینارد کینز برای توصیف تاریکی و ناامیدی که منجر به رکود بزرگ و تغییر روانشناسی شد، استفاده کرد. آکرلوف و شیلر می‌دانند که مدیریت این ارواح حیوانی مستلزم دست ثابت دولت است. در بازسازی پرونده برای یک کینزییسم قوی تر و آگاهانه از نظر رفتاری، آنها فراگیرترین تأثیرات ارواح حیوانی در زندگی اقتصادی معاصر را شرح می دهند - مانند اعتماد، ترس، سوء نیت، فساد، نگرانی برای انصاف، و داستان هایی که به خودمان می گوییم..

کتاب «خوی حیوانی »یک نقشه راه برای معکوس کردن بدبختی های مالی ارائه می دهد که امروز ما را فرا گرفته است. آن را بخوانید و بیاموزید که چگونه رهبران می‌توانند ارواح حیوانی را هدایت کنند - نیروهای قدرتمند روان‌شناسی انسان که امروزه در اقتصاد جهانی وجود دارند. در مقدمه ای جدید، آنها توضیح می دهند که چرا مشکلات اقتصادی ما ممکن است برای مدتی ادامه داشته باشد - مگر اینکه ما آماده باشیم تا اقدامات قاطعانه بیشتری انجام دهیم.

کتاب خوی حیوانی

نکوداشت های کتاب خوی حیوانی
A truly innovative and bold work. . . .
یک کار واقعا مبتکرانه و جسورانه. . . .
BusinessWeek

Two of the most creative and respected economic thinkers currently at work, George Akerlof and Robert Shiller, . . . [have written] a fine book at exactly the right time
جورج آکرلوف و رابرت شیلر دو تن از خلاق ترین و معتبرترین متفکران اقتصادی در حال حاضر مشغول به کار هستند. . . دقیقا در زمان مناسب کتاب خوبی نوشته اند.»
Financial Times

قسمت هایی از کتاب خوی حیوانی (لذت متن)