کتاب گریز

Flight
کد کتاب : 69008
مترجم :
شابک : 978-6004562829
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 127
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب گریز اثر میخائیل بولگاکف

نمایشنامهٔ «گریز» از بهترین نمونه‌های هنر نمایشنامه‌نویسی بولگاکوف است، هر چند که در زمان حیات او اجازهٔ اجرا بر روی صحنه را پیدا نکرد.
محتوای اصلی این نمایشنامه، یکی از موضوعات مورد علاقهٔ بولگاکوف است: سرنوشت شخصیت‌هایی از روسیهٔ تزاری و ارتش سفید، که پس از به قدرت رسیدن بلشویک‌ها و پیروزی ارتش سرخ در جنگ داخلی ناگزیر به مهاجرت شدند «گریز» راوی ماجرای شکست ارتش سفید در آخرین تکیه‌گاه بزرگ این ارتش است: شبه‌جزیرهٔ کریمه و مناطق شمالی آن، یعنی تاوریای شمالی، جایی که باقی‌ماندهٔ قوای وفادار به ارتش تزاری به فرماندهی بارون پیوتر ورانگل، معروف به بارون سیاه‌پوش، می‌کوشیدند در برابر نیروهای ارتش سرخ، که هوادار حکومت نوپای شوروی بودند، مقاومت کنند.

کتاب گریز

میخائیل بولگاکف
میخائیل آفاناسیویچ بولگاکف، زاده ی ۱۵ مه ۱۸۹۱، کیف و درگذشته ۱۰ مارس ۱۹۴۰، مسکو، نویسنده و نمایشنامه نویس مشهور روسی در نیمه ی اول قرن بیستم است. مشهورترین اثر او مرشد و مارگاریتا است.میخائیل بولگاکف در پانزدهم ماه مه ۱۸۹۱ در خانواده ای فرهیخته در شهر کیف اوکراین متولد شد. پدرش آفاناسی ایوانویچ دانشیار آکادمی علوم الهی و مادرش، واروارا میخائیلونا دبیر دبیرستانی در شهر کیف بود. پس از تولد فرزند اول، یعنی میخائیل، مادر از تدریس دست کشید و بیشتر وقت خود را به تربیت او اختصاص داد. بعد از میخائیل ...