کتاب باستان شناسی کتاب مقدس

The Bible unearthed
(نگاهی نو به تاریخ قوم یهود و منشا کتاب های مقدس آن)
کد کتاب : 69167
مترجم :
شابک : 978-6001171192
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی باستان شناسی کتاب مقدس اثر ایسرائل فینکلشتاین

در این اثر پیشگامانه که واقعیت و افسانه را متمایز می کند، نویسندگان فینکلشتاین و سیلبرمن از اکتشافات باستان شناسی قابل توجهی برای ارائه اطلاعات تاریخی درباره اسرائیل کتاب مقدس و همسایگانش استفاده می کنند.
در این کار شمایل شکن و تحریک‌آمیز، محققین برجسته، اسرائیل فینکلشتاین و نیل آشر سیلبرمن، از تحقیقات باستان‌شناسی اخیر استفاده می‌کنند تا تصویری از اسرائیل باستان و همسایگانش را به‌طور چشمگیری بازبینی کنند. آنها استدلال می کنند که شواهد مهم (یا فقدان شواهد گویا) در حفاری ها در اسرائیل، مصر، اردن و لبنان نشان می دهد که بسیاری از مشهورترین داستان های کتاب مقدس - سرگردانی پدرسالاران، خروج از مصر، فتح یوشع کنعان، و امپراتوری وسیع داوود و سلیمان - به جای حقایق تاریخی واقعی، منعکس کننده دنیای نویسندگان بعدی است.
باستان شناسی کتاب مقدس، با به چالش کشیدن خوانش های بنیادگرایانه از متون مقدس و گردآوری آخرین شواهد باستان شناسی برای حمایت از دیدگاه جدید خود از اسرائیل باستان، دیدگاهی جذاب و بحث برانگیز در مورد زمان و چرایی نوشته شدن کتاب مقدس و چرایی برخورداری از چنین قدرت روحی و عاطفی عظیمی را ارائه می دهد. .
باستان‌شناسی کتاب مقدس با این پیش‌فرض انجام می‌شد که کتاب مقدس باید درست باشد، یافته‌هایی که فقط به‌عنوان تصویری برای روایت کتاب مقدس در نظر گرفته می‌شوند و شواهدی را برای مطابقت با کتاب مقدس تفسیر می‌کنند. برخی از باستان شناسان مانند ایلات مزار همچنان از این رویکرد "انجیل و بیل" استفاده می کنند، یا مانند مجله انجیل و بیل، تلاش می کنند باستان شناسی را به عنوان ابزاری برای اثبات صحت کتاب مقدس تلقی کنند، اما از دهه 1970 اکثر باستان شناسان، در عوض تفسیر شواهد را تنها در پرتو باستان‌شناسی دیگر آغاز کرده‌اند، و کتاب مقدس را به‌عنوان یک مصنوع مورد بررسی قرار می‌دهند، نه به‌عنوان یک حقیقت بدون تردید این رویکرد منجر به نتایجی هم به نفع و هم علیه تاریخی بودن عهد عتیق شده است.

کتاب باستان شناسی کتاب مقدس

ایسرائل فینکلشتاین
اسرائیل فینکلشتاین راده‌ی ۲۹ مارس ۱۹۴۹(سن ۷۲ سال)، یک باستان شناس اسرائیلی و استاد برجسته دانشگاه تل آویو است. فینکلشتاین در باستان شناسی شام فعال است و متقاضی داده های باستان شناسی در بازسازی تاریخ کتاب مقدس است. وی همچنین به دلیل به کارگیری علوم دقیق و زندگی در بازسازی باستان شناسی و تاریخی مشهور است.